PLANOWANIE PRAC? NAJLEPIEJ CYFROWO
W logistyce, w fabryce lub na placu budowy – procesy cyfrowe gwarantują niezawodne planowanie zasobów.
![Pracownik Hilti w centrum logistycznym ze skanerem ramion.](/content/hilti/E3/PL/pl/business/news-und-events/magazine/directory/trends/robotic-logistics/_jcr_content/pagestageimage.img.1920.medium.jpg/1567000194179.jpg)
Cyfrowe procesy zapewniają efektywność w logistyce i produkcji
Droga od produkcji, przez centra dystrybucyjne do miejsca użytkowania towarów jest zatem całkowicie cyfrowa. Obliczenia w czasie rzeczywistym stale pokazują, ile wpłynęło zamówień i gdzie oraz w jaki sposób towary mogą najszybciej dotrzeć do odbiorcy. W którym magazynie jest gotowy towar i czy ten magazyn znajduje się w Twojej okolicy? Czy należy przekraczać granice państw? Na jakim etapie jest produkcja zapasów i czy są specjalne prośby dotyczące pakowania i etykietowania?
Produkcja jest również punktem wyjścia do cyfrowego rejestrowania w łańcuchu logistycznym. „Cyfryzacja zapewnia wymaganą przejrzystość produkcji i umożliwia ciągłe planowanie. To z kolei pozwala zrealizować pilne projekty klientów wcześniej, jeśli zajdzie taka konieczność. Zdarza się to często, na przykład w przypadku projektów dotyczących ochrony przeciwpożarowej“, wyjaśnia Dagmar Reinerth, Group Manager Logistics w Hilti.
![Hilti pracownik Hilti Brandschutzprodukte Produkcja przed czterema ekranami](/content/hilti/E3/PL/pl/business/news-und-events/magazine/directory/trends/robotic-logistics/_jcr_content/mainSection/mainColumn/image_text_2143406306/image.img.1920.medium.jpg/1567000236413.jpg)
Co oznacza cyfryzacja w produkcji? Na to pytanie pozwala odpowiedzieć wizyta w dziale produkcyjnym produktów przeciwpożarowych z Nikolasem Rieble, specjalistą ds. inżynierii produktu w Hilti. Każda linia produkcyjna jest wyposażona w ekran. Na pierwszy rzut oka widać, jak wysoki jest poziom zapełnienia linii, jaki jest poziom błędu i kiedy należy wykonać prace konserwacyjne określonych obszarów funkcjonalnych linii, aby zapewnić jej optymalną wydajność.
„To prawdziwe ułatwienie dla pracowników. Mogą zaplanować dzień roboczy na własną odpowiedzialność. Kiedy uzupełnię materiał i kiedy wyczyszczę lejek?“. Rieble wskazuje na lejek i wyjaśnia, że złogi materiału mogą łatwo doprowadzić do „zablokowania przewodów“, a tym samym do awarii linii. „I co równie ważne - kiedy mogę ze spokojnym sumieniem zrobić sobie przerwę, ponieważ w danym momencie nie jestem potrzebny na linii“, kontynuuje. Zatrzymanie linii z uwagi na wyczerpanie materiału w niewłaściwym momencie marnuje cenny czas, a tym samym pieniądze.
Dane wszystkich linii są centralnie scalane na tablicach. Tutaj w czasie rzeczywistym następuje analiza danych o poziomach napełnienia, niezawodności maszyny, źródłach błędów, stopniu wykorzystania, numerach produkcyjnych i ilości odpadów. Pomaga to zidentyfikować problemy z maszyną i potencjalne awarie oraz umożliwia zaplanowanie niezbędnych napraw.
![Kierowca wózka widłowego w Centrum Logistycznym Hilti patrzy w przyszłość](/content/hilti/E3/PL/pl/business/news-und-events/magazine/directory/trends/robotic-logistics/_jcr_content/mainSection/mainColumn/image_text/image.img.1920.medium.jpg/1567000261965.jpg)
„W tym tkwi największa korzyść cyfryzacji“, mówi Nikolas Rieble, patrząc na duży monitor, który udostępnia wyniki analizy wszystkim pracownikom w strumieniach produkcyjnych. „Pomaga uwidocznić istniejące informacje i umożliwia ich wykorzystanie z korzyścią dla pracownika“.