Jak pozostać atrakcyjnym jako pracodawca

Hilti jest jednym z najlepszych pracodawców w Europie – tutaj można przeczytać jak

Wspinaczka ręka w rękę

Marzec 2020  I  4 minuty  I  Firma i ludzie

 

W dobie braku specjalistów trudno jest o znalezienie i zatrzymanie dobrych pracowników, szczególnie w branży budowlanej. A przecież firmy mogą zrobić wiele, aby jako atrakcyjny pracodawca zatrzymać na dłużej swoich pracowników – także poprzez kształtowanie kultury korporacyjnej.

W ostatnich latach firma Hilti wielokrotnie znajdowała się w gronie najlepszych pracodawców na całym świecie. Również w minionym roku została uhonorowana mianem jednej z najlepszych pracodawców w konkursie „Najlepsze miejsce pracy“ instytutu Great Place to Work. Wyróżnienie tego rodzaju, a także osobiste rekomendacje z kręgu znajomych, stanowią dziś ważną pomoc w podejmowaniu decyzji dla utalentowanych kandydatów. Ponieważ w branży budowlanej mają obecnie ten przywilej, że mogą w dużej mierze wybierać pracodawców.

Populacja osób pracujących – odsetek osób czynnych zawodowo:

Odniesienia: Marcus K. Reif, świat pracy 2025

Inne artykuły

25 %

Pokolenie 1946-1960
Kariera w przedsiębiorstwie, przedsiębiorstwo jest współtworzone w sposób aktywny. Obowiązuje zasada: Żyć, aby pracować.

30 %

Pokolenie 1961-1980
Kariera dotyczy zawodu, a nie pracodawcy.

33 %

Pokolenie 1981-1995
(Współ)praca „z“ firmami, nie „dla“ nich.

12 %

Po roku 1995
Na stanowiskach początkowych, na czas określony, szkoląc się.

Co tak naprawdę stanowi o atrakcyjności pracodawcy?

Odpowiedź na to pytanie zmienia się bardzo szybko. Jednym z powodów jest zmieniająca się struktura wiekowa w wielu krajach europejskich.

Przykład: chęć związania się z pracodawcą na całe życie. Taka tendencja w coraz mniejszym stopniu egzystuje w świecie pracy. Tylko pokolenie wyżu demograficznego (tzw. Baby Boomer), urodzone między 1945 a 1960 rokiem, identyfikuje się z pracodawcą i chce aktywnie przez całe życie współtworzyć „swoją“ firmę. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja w następnym pokoleniu, urodzonym między 1960 a 1980 rokiem. Tacy pracownicy identyfikują się raczej z zawodem niż z firmą, w której są zatrudnieni. A dzisiejsi 25-35-latkowie uważają się za jeszcze bardziej niezależnych: współpracują „z“ firmą, a nie pracują „dla“ niej, częściej niż ich poprzednicy wykonujący różne zawody. Jednocześnie zmienił się stosunek do równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Dawne: „żyć, aby pracować“ zostało zastąpione przez „pracować, by żyć“.

Dźwięk tworzy muzykę: dlaczego dobra kultura korporacyjna w znacznym stopniu przyczynia się do osiągnięcia sukcesu

Zespoły pracowników, składające się z różnych grup wiekowych, często bardzo różnią się od siebie poglądami na świat i swoim podejściem do pracy. Takie zespoły stanowią dla pracodawcy kompleksowe wyzwanie: musi on stworzyć takie środowisko pracy, które uwzględnia indywidualne potrzeby pracowników, dążących jednocześnie do tego samego celu jako zespół. Ponieważ tylko wtedy można z powodzeniem realizować powierzone zadania. Dobra kultura w przedsiębiorstwie przyczynia się do uzyskania sukcesu.

 

Starzy i młodzi witają się

Nie tylko przekazuje cele i wartości organizacji na zewnątrz, ale w znaczny sposób wpływa na procesy zachodzące w przedsiębiorstwie: wzajemne stosunki między pracownikami, wyznaczanie priorytetów w zakresie realizacji zadań, utrzymywanie relacji z klientami i dostawcami. Dotyczy to zarówno globalnych korporacji, jak i zakładów rzemieślniczych zatrudniających 5 –10 pracowników. Ważne jest, aby cały personel wiedział, w jaki sposób funkcjonuje przedsiębiorstwo, jakie są jego cele i w jaki sposób chce je osiągnąć. Nie bez powodu „uczciwość“, „profesjonalizm“ i „zorientowanie na klienta“ to trzy z najczęściej wymienianych głównych filarów struktury przedsiębiorstwa. Ponieważ te terminy wiele mówią o tym, w jaki sposób firma chce funkcjonować zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz.

Założyciel firmy –Martin Hilti – tak wyjasnia, co oznacza pojęcie kultury korporacyjnej:

„Moim zadaniem jest stworzenie takiej atmosfery pracy, w której każda osoba rozwija gotowość do osiągnięcia sukcesu i osobistą motywację, przy okazji czerpiąc radość z realizacji powierzonych zadań. Moim zdaniem jest to najważniejsze zadanie kierownictwa i etyczna odpowiedzialność każdego przedsiębiorcy.“

 

Hilti ma tyle wyjątkowych historii, które sprawiają, że jesteśmy dumni.

Firma Hilti jest postrzegana przez swoich pracowników jako bardzo innowacyjny pracodawca, który na pierwszym planie stawia dalszy rozwój, karierę zawodową i elastyczność dla wszystkich grup pracowników. Potwierdzają to liczne sondaże. Ale co konkretnie robi Hilti, aby być bardziej atrakcyjną firmą dla pracowników?

Co firma Hilti oferuje swoim pracownikom

Różnorodność i integracja (D&I) mają dla firmy Hilti istotne znaczenie. Jest ona dumna ze swojej kultury korporacyjnej i swojego zespołu. Na całym świecie firma Hilti zajmuje wysoką pozycję w sondażach pracowniczych. Kultura korporacyjna, w której wszyscy członkowie zespołu są  doceniani i mogą się rozwijać.

Aby móc zaskoczyć swoich klientów firma Hilti stawia na zmotywowanych pracowników, którzy mają możliwość rozwoju w optymalnych dla nich warunkach pracy, dzięki czemu klient jest zawsze w centrum zainteresowania. Elastyczne rozwiązania w zakresie godzin i miejsca pracy stanowią ważną część motywacji pracowników.

Zadowoleni i zmotywowani pracownicy chętnie zostają w firmie

Jedno jest pewne: inwestowanie w employer branding oraz przywiązanie pracowników do firmy jest potrzebne, aby zapewnić przedsiębiorstwom przewagę konkurencyjną w walce o talenty. Dokształcanie, szkolenia i możliwość osiągnięcia rzeczywistej równowagi między pracą a życiem prywatnym (Work-Life-Balance) sprawiają, że pracownik bardziej przywiązuje się do firmy. Nawet na całe życie, jeśli pracodawca pomaga znaleźć odpowiedź na potrzeby zmieniających się sytuacji życiowych. Ponieważ, jak to często bywa: „One size does not fit all“. Po prostu rozwiązanie standardowe nie istnieje.

 

Zadowoleni pracownicy

Tym, co odróżnia Hilti od innych  firm jest odpowiadanie na indywidualne potrzeby i znajdowanie właściwych rozwiązań. Niezależnie od tego, czy chodzi o konkretne zadania naszych klientów do wykonania na budowie, czy też o optymalne warunki, dzięki którym pracownicy Hilti stanowią tak silną część firmy. Ale to, co jest najważniejsze i daje silne poczucie wspólnoty pracowników Hilti: zaufanie do siebie nawzajem i do pracodawcy. Poszanowania odmienności i wspólnego patrzenia w przyszłość sprawia, że każdego roku Hilti z dumą może żegnać się z pracownikami, którzy przechodzą na emeryturę po tym, jak przez 40 lat osobiście przyczyniali się do nieocenionego wkładu w sukces firmy.

 

 

To także może Cię zainteresować

Pracownik sklepu i klient rozmawiający przed otwartymi walizkami

Osobiste doradztwo zamiast zakupów w internecie

Styczeń 2020  I  5 minut  I  Hilti Stores

Dlaczego warto udać się do Hilti Store, skoro wszystko jest dostępne w internecie? To całkiem proste: najważniejsze jest osobiste doradztwo i praktyczne doświadczenia. Przeczytaj tutaj, w jaki sposób klienci i pracownicy postrzegają swój sklep Hilti.

Czytaj więcej
Tablet z oprogramowaniem BIM

Sposób na proste projektowanie

Listopad 2019  I  2 minuty  I  technika pomiarowa, BIM

Cyfrowe metody pomiarowe w połączeniu z metodą pracy BIM-to-Field pomagają zapewnić dokładne przeniesienie planu i punktów pomiarowych na plac budowy i z powrotem do projektu cyfrowego, szczególnie w przypadku złożonych projektów obejmujących kilka branż.

Czytaj więcej
ON!Track Aktywne śledzenie T380 Tag i walizka na flotę

Udany duet na rzecz większej produktywności

Październik 2019  I  4 minuty  I  usługi

Dobre w pojedynkę, ale razem jeszcze lepsze: wiele osób już zaufało połączeniu usług zarządzania sprzętem ON!Track i zarządzania flotą. W wywiadach klienci Hilti opowiadają o problemach, w których rozwiązaniu pomógł im ON!Track.

Czytaj więcej
4 Pracownicy Hilti dobrze się bawią

Praca w Hilti

Ludzie, których zatrudniamy w Hilti, są pod pewnymi względami do siebie podobni. To osoby pełni pasji i zapału do pracy, potrafiące dać z siebie wszystko, by budować świetne relacje z klientami. W zamian otwieramy im drogę do interesującej i dynamicznie rozwijającej się kariery.

Czytaj więcej