Jak pozostać atrakcyjnym jako pracodawca
Hilti jest jednym z najlepszych pracodawców w Europie – tutaj można przeczytać jak
Marzec 2020 I 4 minuty I Firma i ludzie
W dobie braku specjalistów trudno jest o znalezienie i zatrzymanie dobrych pracowników, szczególnie w branży budowlanej. A przecież firmy mogą zrobić wiele, aby jako atrakcyjny pracodawca zatrzymać na dłużej swoich pracowników – także poprzez kształtowanie kultury korporacyjnej.
W ostatnich latach firma Hilti wielokrotnie znajdowała się w gronie najlepszych pracodawców na całym świecie. Również w minionym roku została uhonorowana mianem jednej z najlepszych pracodawców w konkursie „Najlepsze miejsce pracy“ instytutu Great Place to Work. Wyróżnienie tego rodzaju, a także osobiste rekomendacje z kręgu znajomych, stanowią dziś ważną pomoc w podejmowaniu decyzji dla utalentowanych kandydatów. Ponieważ w branży budowlanej mają obecnie ten przywilej, że mogą w dużej mierze wybierać pracodawców.
Populacja osób pracujących – odsetek osób czynnych zawodowo:
Odniesienia: Marcus K. Reif, świat pracy 2025
Inne artykuły
-
W jaki sposób osiągnąć zrównoważony rozwój w przyszłości?
Pokolenie 1946-1960
Kariera w przedsiębiorstwie, przedsiębiorstwo jest współtworzone w sposób aktywny. Obowiązuje zasada: Żyć, aby pracować.
Pokolenie 1961-1980
Kariera dotyczy zawodu, a nie pracodawcy.
Pokolenie 1981-1995
(Współ)praca „z“ firmami, nie „dla“ nich.
Po roku 1995
Na stanowiskach początkowych, na czas określony, szkoląc się.
Co tak naprawdę stanowi o atrakcyjności pracodawcy?
Odpowiedź na to pytanie zmienia się bardzo szybko. Jednym z powodów jest zmieniająca się struktura wiekowa w wielu krajach europejskich.
Przykład: chęć związania się z pracodawcą na całe życie. Taka tendencja w coraz mniejszym stopniu egzystuje w świecie pracy. Tylko pokolenie wyżu demograficznego (tzw. Baby Boomer), urodzone między 1945 a 1960 rokiem, identyfikuje się z pracodawcą i chce aktywnie przez całe życie współtworzyć „swoją“ firmę. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja w następnym pokoleniu, urodzonym między 1960 a 1980 rokiem. Tacy pracownicy identyfikują się raczej z zawodem niż z firmą, w której są zatrudnieni. A dzisiejsi 25-35-latkowie uważają się za jeszcze bardziej niezależnych: współpracują „z“ firmą, a nie pracują „dla“ niej, częściej niż ich poprzednicy wykonujący różne zawody. Jednocześnie zmienił się stosunek do równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Dawne: „żyć, aby pracować“ zostało zastąpione przez „pracować, by żyć“.
Dźwięk tworzy muzykę: dlaczego dobra kultura korporacyjna w znacznym stopniu przyczynia się do osiągnięcia sukcesu
Zespoły pracowników, składające się z różnych grup wiekowych, często bardzo różnią się od siebie poglądami na świat i swoim podejściem do pracy. Takie zespoły stanowią dla pracodawcy kompleksowe wyzwanie: musi on stworzyć takie środowisko pracy, które uwzględnia indywidualne potrzeby pracowników, dążących jednocześnie do tego samego celu jako zespół. Ponieważ tylko wtedy można z powodzeniem realizować powierzone zadania. Dobra kultura w przedsiębiorstwie przyczynia się do uzyskania sukcesu.
Nie tylko przekazuje cele i wartości organizacji na zewnątrz, ale w znaczny sposób wpływa na procesy zachodzące w przedsiębiorstwie: wzajemne stosunki między pracownikami, wyznaczanie priorytetów w zakresie realizacji zadań, utrzymywanie relacji z klientami i dostawcami. Dotyczy to zarówno globalnych korporacji, jak i zakładów rzemieślniczych zatrudniających 5 –10 pracowników. Ważne jest, aby cały personel wiedział, w jaki sposób funkcjonuje przedsiębiorstwo, jakie są jego cele i w jaki sposób chce je osiągnąć. Nie bez powodu „uczciwość“, „profesjonalizm“ i „zorientowanie na klienta“ to trzy z najczęściej wymienianych głównych filarów struktury przedsiębiorstwa. Ponieważ te terminy wiele mówią o tym, w jaki sposób firma chce funkcjonować zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz.
Założyciel firmy –Martin Hilti – tak wyjasnia, co oznacza pojęcie kultury korporacyjnej:
„Moim zadaniem jest stworzenie takiej atmosfery pracy, w której każda osoba rozwija gotowość do osiągnięcia sukcesu i osobistą motywację, przy okazji czerpiąc radość z realizacji powierzonych zadań. Moim zdaniem jest to najważniejsze zadanie kierownictwa i etyczna odpowiedzialność każdego przedsiębiorcy.“
Firma Hilti jest postrzegana przez swoich pracowników jako bardzo innowacyjny pracodawca, który na pierwszym planie stawia dalszy rozwój, karierę zawodową i elastyczność dla wszystkich grup pracowników. Potwierdzają to liczne sondaże. Ale co konkretnie robi Hilti, aby być bardziej atrakcyjną firmą dla pracowników?
Co firma Hilti oferuje swoim pracownikom
Różnorodność i integracja (D&I) mają dla firmy Hilti istotne znaczenie. Jest ona dumna ze swojej kultury korporacyjnej i swojego zespołu. Na całym świecie firma Hilti zajmuje wysoką pozycję w sondażach pracowniczych. Kultura korporacyjna, w której wszyscy członkowie zespołu są doceniani i mogą się rozwijać.
Aby móc zaskoczyć swoich klientów firma Hilti stawia na zmotywowanych pracowników, którzy mają możliwość rozwoju w optymalnych dla nich warunkach pracy, dzięki czemu klient jest zawsze w centrum zainteresowania. Elastyczne rozwiązania w zakresie godzin i miejsca pracy stanowią ważną część motywacji pracowników.
Zadowoleni i zmotywowani pracownicy chętnie zostają w firmie
Jedno jest pewne: inwestowanie w employer branding oraz przywiązanie pracowników do firmy jest potrzebne, aby zapewnić przedsiębiorstwom przewagę konkurencyjną w walce o talenty. Dokształcanie, szkolenia i możliwość osiągnięcia rzeczywistej równowagi między pracą a życiem prywatnym (Work-Life-Balance) sprawiają, że pracownik bardziej przywiązuje się do firmy. Nawet na całe życie, jeśli pracodawca pomaga znaleźć odpowiedź na potrzeby zmieniających się sytuacji życiowych. Ponieważ, jak to często bywa: „One size does not fit all“. Po prostu rozwiązanie standardowe nie istnieje.
Tym, co odróżnia Hilti od innych firm jest odpowiadanie na indywidualne potrzeby i znajdowanie właściwych rozwiązań. Niezależnie od tego, czy chodzi o konkretne zadania naszych klientów do wykonania na budowie, czy też o optymalne warunki, dzięki którym pracownicy Hilti stanowią tak silną część firmy. Ale to, co jest najważniejsze i daje silne poczucie wspólnoty pracowników Hilti: zaufanie do siebie nawzajem i do pracodawcy. Poszanowania odmienności i wspólnego patrzenia w przyszłość sprawia, że każdego roku Hilti z dumą może żegnać się z pracownikami, którzy przechodzą na emeryturę po tym, jak przez 40 lat osobiście przyczyniali się do nieocenionego wkładu w sukces firmy.
To także może Cię zainteresować
Osobiste doradztwo zamiast zakupów w internecie
Styczeń 2020 I 5 minut I Hilti Stores
Dlaczego warto udać się do Hilti Store, skoro wszystko jest dostępne w internecie? To całkiem proste: najważniejsze jest osobiste doradztwo i praktyczne doświadczenia. Przeczytaj tutaj, w jaki sposób klienci i pracownicy postrzegają swój sklep Hilti.
Czytaj więcejSposób na proste projektowanie
Listopad 2019 I 2 minuty I technika pomiarowa, BIM
Cyfrowe metody pomiarowe w połączeniu z metodą pracy BIM-to-Field pomagają zapewnić dokładne przeniesienie planu i punktów pomiarowych na plac budowy i z powrotem do projektu cyfrowego, szczególnie w przypadku złożonych projektów obejmujących kilka branż.
Czytaj więcejUdany duet na rzecz większej produktywności
Październik 2019 I 4 minuty I usługi
Dobre w pojedynkę, ale razem jeszcze lepsze: wiele osób już zaufało połączeniu usług zarządzania sprzętem ON!Track i zarządzania flotą. W wywiadach klienci Hilti opowiadają o problemach, w których rozwiązaniu pomógł im ON!Track.
Czytaj więcejPraca w Hilti
Ludzie, których zatrudniamy w Hilti, są pod pewnymi względami do siebie podobni. To osoby pełni pasji i zapału do pracy, potrafiące dać z siebie wszystko, by budować świetne relacje z klientami. W zamian otwieramy im drogę do interesującej i dynamicznie rozwijającej się kariery.
Czytaj więcej