Dodane do koszyka
Dodane do koszyka
Idź do koszyka

Znane jak: Unikanie wypadków

Tylko ten, kto jest świadomy poważnych i długotrwałych zagrożenia związane z pracą na placu budowy, może ich uniknąć

Pracownik podczas szkolenia w zakresie bezpieczeństwa z szlifierkami kątowymi i formowaniem iskier

Wrzesień 2019  I  6 minuty

 

Szkolenia z zakresu wydajnej i bezpiecznej pracy produktów i bezpieczeństwa dostarczają najnowszych informacji w tym obszarze.

Wiele niebezpieczeństw związanych z pracą na placu budowy jest oczywistych. Skręcona ręka – gdy zakleszczy się wiertło; rany cięte – gdy hamulec tarczowy nie zatrzyma wystarczająco szybko ostrza – to poważne zagrożenia, z których większość pracowników firmy budowlanej zdaje sobie sprawę. Według niemieckiego instytutu BG Bau, oprócz upadków, najczęstszą przyczyną poważnych wypadków przy pracy na budowie są wypadki z udziałem maszyn.

 

 

Tarcza łamana do szlifierek kątowych

Uniknięcie ryzyka na placu budowy jest proste – pod warunkiem, że się wie, jak to zrobić

Wiele niebezpieczeństw związanych z pracą na placu budowy jest oczywistych. Skręcona ręka – gdy zakleszczy się wiertło; rany cięte – gdy hamulec tarczowy nie zatrzyma wystarczająco szybko ostrza – to poważne zagrożenia, z których większość pracowników firmy budowlanej zdaje sobie sprawę. Według niemieckiego instytutu BG Bau, oprócz upadków, najczęstszą przyczyną poważnych wypadków przy pracy na budowie są wypadki z udziałem maszyn.

Niemniej jednak, dobre szkolenia z zakresu bezpiecznej i wydajnej pracy mogą wyeliminować wiele potencjalnych zagrożeń – ponieważ dobre podstawowe szkolenie z zakresu bezpieczeństwa dotyczy nie tylko innowacyjnych technologii, sprzętu ochronnego i środków zarządzania, ale także mniej oczywistych tematów, takich jak właściwe przechowywanie narzędzi i rozpoznawanie stopnia zużycia narzędzia. W szczególności można w ten sposób łatwo i skutecznie zapobiec niebezpiecznym pęknięciom tarcz.

Grupa mężczyzn w instruktażu

Dobre szkolenie i zawansowana technologia idą w parze

 

Istnieje zatem pilna potrzeba działania i zabezpieczenia pracowników również przed mniej oczywistymi, ukrytymi niebezpieczeństwami.

Dlatego Hilti w swojej ofercie szkoleń zapewnia niezbędną wiedzę, aby zminimalizować ryzyko, ale także zaawansowaną technologię, która na przykład umożliwia pracę niemal bez wibracji i pyłu. Żeby móc być produktywnym, musisz mieć możliwość bezpiecznej pracy. Dlatego bezpieczeństwo pracy jest kluczowym elementem w opracowywaniu naszego nowego sprzętu. Potwierdza to wiele innowacyjnych technologii ochrony pracy i bezpieczeństwa. Ale nawet najlepszy, najbezpieczniejszy sprzęt jest bezużyteczny na placu budowy, jeśli instrukcje obsługi lub inne codzienne środki ostrożności są nieznane.

W przypadku firm budowlanych korzystne jest zatem zamówienie szkolenia w zakresie bezpieczeństwa i efektywnej pracy w firmie, której sprzęt pracownicy  używają na co dzień: dzięki temu szkolenia mogą odnosić się do konkretnych zastosowań i narzędzi, z których pracownicy codziennie korzystają.

Taką opinię podziela Alex Zarkovic, specjalista ds. bezpieczeństwa pracy w firmie A. Baltensperger AG w Szwajcarii: „Ponieważ używamy produktów Hilti, ważne jest również, aby szkolenia także były prowadzone przez Hilti“.

Odsysanie pyłu – bezpieczne i profesjonalne

Nie tylko nasze szkolenia, ale również nasze produkty są rozwijane i stale udoskonalane z myślą o bezpieczeństwie Twoich pracowników. W maju wprowadzamy dwa nowe, interesujące produkty umożliwiające prowadzenie bezpyłowych prac.

Nasze usługi

ON!Track

Kompletne rozwiązanie do prostego zarządzania zasobami, niezależnie od producenta.

Serwis urządzeń

Daj się przekonać naszym kompleksowym usługom serwisowym.

Zarządzanie Flotą

Korzystanie z najnowocześniejszych sprzętów, przy jednoczesnym obniżaniu kosztów. Skorzystaj z floty sprzętów, dostosowanej do aktualnych potrzeb, obejmującej zawsze dostępne, innowacyjne i gotowe do pracy narzędzia.

SZKOLENIA MUSZĄ BYĆ PRAKTYCZNE

Pracownicy na placu budowy w Szwajcarii w rozmowie

Stefan Gaub jest konsultantem technicznym i trenerem w Hilti Schweiz AG. Popyt na szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i kompetencji jest ogromny – w ciągu ostatnich 2 lat przeprowadził ponad 100 sesji szkoleniowych u klientów ze wszystkich sektorów budownictwa.

 

Panie Gaub, w jaki sposób przygotowuje się Pan do szkolenia u klienta?

„Kiedy dział sprzedaży przekazuje nam informację o szkoleniu  zamówionym przez klienta, natychmiast nawiązujemy kontakt z firmą – pytamy o zagadnienia, które są dla firmy najważniejsze i o to, które obszary zastosowań są istotne dla pracowników. W ten sposób możemy konkretnie odpowiedzieć na potrzeby klienta w czasie szkolenia. Często potrzeba szkolenia wynika z okoliczności lub incydentów, do których doszło na budowie“.

Jakie są najczęstsze przyczyny takich zdarzeń?

„Najczęściej chodzi o niezastosowanie odzieży ochronnej.  Człowiek ma tendencję do korzystania ze skrótów. Na przykład: jest piątkowe popołudnie, a ja muszę jeszcze tylko szybko dokręcić obejmę rury – nie będę więc rozstawiał rusztowania, bo to za długo trwa, wezmę po prostu drabinę. Najczęściej wszystko kończy się dobrze – ale jeśli nie, to konsekwencje są dużo poważniejsze, niż na przykład w biurze“.

Czy podczas szkoleń korzysta Pan z przykładów wziętych z życia?   

„Tak, oczywiście. Przecież niemal każdy, kto pracuje na budowie, doznał już kiedyś urazu – ja też. Mam wieloletnie praktyczne doświadczenie. Średnio 4 na 8 uczestników każdego szkolenia doświadczyło już wypadku z udziałem maszyny, takich jak skręcenie lub zwichnięcie ramienia lub nadgarstka przy użyciu młota udarowego. Często zdarzają się urazy oka - raz miałem uczestnika, któremu  gwóźdź wwiercił się w oko przez okulary ochronne. Najczęściej jednak problemem są iskry - dostają się one do oczu; małe opiłki metalu powodują oparzenia, a resztki muszą zostać usunięte przez okulistę“.

Jakie ryzyka najczęściej są lekceważone?

„Z całą pewnością szkody długofalowe. Problemy z plecami, utrata słuchu, problemy z płucami. Ale prawdziwym momentem otrzeźwienia jest często ta chwila, gdy chodzi o okres przydatności tarcz do cięcia. Wiele osób nie wie, że z czasem tarcze po prostu się niszczą. To jest przecież produkt chemiczny. Kiedy proszę, by uczestnicy pokazali  mi swoje tarcze do cięcia,  zawsze znajdzie się taka osoba, której tarcze mają nawet 10 lat. Gdy następnie pokazujemy film, w którym komuś taka właśnie zużyta tarcza wybucha w twarz podczas pracy, to wszyscy wpadają w osłupienie“.

Przygotowuje się Pan indywidualnie do każdego szkolenia. A w jaki sposób zapewnia Pan odniesienia do praktyki?

„Możemy zorganizować szkolenie tam, gdzie klient sobie tego życzy - w magazynie, na placu budowy, na terenie firmy. Na placu budowy możemy bezpośrednio włączyć w szkolenie takie zastosowania, które są w danym miejscu wykonywane. Przynosimy na przykład starą szlifierkę kątową - która jest kompletnie zużyta, praktycznie nie da się już z nią pracować. Kabel jest nadcięty i naprawiany taśmą, brakuje części, wszystko jest złe. Ale w takim właśnie stanie trafiają do nas często urządzenia do naprawy. A potem daję takie narzędzie uczestnikom do ręki i mówię: co jest nie tak z tym sprzętem? A jak powinno ono wyglądać, aby zapewnić bezpieczeństwo pracy? Uderzające jest to, że dla wielu uczestników tak zepsute urządzenia są czymś normalnym. I jest to również ten moment, w którym oferujemy usługę Zarządzanie Flotą. Jeśli urządzenie jest objęte usługą Zarządzanie Flotą, to nie zostanie doprowadzone do takiego stanu, ponieważ można je wcześniej wymienić lub naprawić“.

Co uczestnicy najbardziej cenią w naszych szkoleniach Hilti?

„Pierwsze minuty szkolenia są niezwykle ważne. Naszego klienta traktujemy po partnersku, nie nakazujemy, ale mówimy: „też tego doświadczyłem”. „Mnie również zdarzyło się przeciąć, też wpadło mi coś do oka”. Ważne jest, aby uczestnicy szkolenia wiedzieli, że mamy też praktyczne doświadczenie. Dzięki temu mamy możliwość budowania zupełnie innej relacji z klientem, a po szkoleniu często istnieje szansa na nawiązanie kontaktu z kluczowymi pracownikami, kiedy to można zwrócić klientowi uwagę na dodatkowe potrzeby. Z kolei te informacje wspierają naszych kolegów z działu sprzedaży, służąc jeszcze bliższej współpracy z klientem w przyszłości, co jest naprawdę ogromną przyjemnością“.

 

To także może Cię zainteresować

Skład 5 rzeczy dla bezpieczeństwa pracy

5 razy Hilti dla większego bezpieczeństwa

Wrzesień 2019  I  3 minuty

Kwestia bezpieczeństwa pracy dotyczy wszystkich w branży budowlanej. Dzięki pięciu następującym produktom, technologiom i rozwiązaniom w zakresie oprogramowania będziesz mógł bezpiecznie wykonywać swoją codzienną pracę.

Czytaj więcej
Kompozycja 4 rzeczy do ochrony przeciwpożarowej

4 najważniejsze rozwiązania przeciwpożarowe

Wrzesień 2019  I  3 minuty

Rozwiązania przeciwpożarowe Hilti – dla instalacji wykonanej zgodnie z przepisami.

Czytaj więcej

Skontaktuj się z nami
Skontaktuj się z nami