- Strona Główna
- Rozwiązania
- Inspiracja
- Blog Hilti
- Jak odciążyć zespół za pomocą rozwiązań cyfrowych
Ułatwienie pracy zespołu dzięki digitalizacji
Tym sposobem wszyscy przystosują się do nowych technologii
Digitalizacja w sektorze budowlanym powinna postępować szybciej, ponieważ prowadzi do efektywniejszej pracy, pomaga w walce z niedoborem specjalistów a przede wszystkim obniża koszty. W tej kwestii przedsiębiorcy i planiści są zgodni. Przeczytaj, jak osiągnąć ten ważny cel w swoim przedsiębiorstwie.
W teorii przyjęło się, że sytuacja jest bardziej skomplikowana, niż by się mogło wydawać. Z ankiety wynika, że 94% firm uważa za rozsądne przyspieszenie rozbudowy infrastruktury cyfrowej w firmach budowlanych. 75% badanych ocenia ofertę szkoleń i kursów jako odpowiednią do osiągnięcia tego celu.1 Aż 90% firm uważa, że największą barierą digitalizacji w budownictwie jest brak wykwalifikowanych pracowników.2
Jak to wygląda z perspektywy pracowników?
Z jednej strony, ponad 30% pracowników budowlanych w Europie jest w wieku pomiędzy 50 a 64 lat3 i wkrótce przejdzie na emeryturę. Z drugiej strony młodszych pracowników jest zdecydowanie mniej, jednak są bardzo cenni i oczekują nowoczesnych warunków pracy, takich jak cyfrowy system rejestrowania godzin.
Pracownicy obawiają się, że zostaną „zastąpieni” przez sztuczną inteligencję albo że nie poradzą sobie z nadchodzącymi wyzwaniami.
Taka sytuacja to wyzwanie zarówno dla kadr kierowniczych, jak i dla przedsiębiorców: Jak skutecznie wspierać pracowników podczas wdrażania innowacyjnych technologii i rozwiać ich niepewność?
Realizacja w praktyce
W jakich obszarach rozwiązania cyfrowe mogą ułatwić pracę?
Bez względu na to, czy chodzi o rozwiązania dotyczące zarządzania, np. cyfrowe zarządzanie narzędziami, czy pracy, np. robot budowlany lub automatyczne ustawianie momentu obrotowego przez skanowanie, inteligentne technologie odciążają pracowników na wiele sposobów:
Ograniczenie monotonnych zadań:
dzięki automatyzacji procesów. Do takich zadań należy prowadzenie analogowych list, które są podatne na błędy, porównywanie nowych planów i ich zmian czy dokumentacja. Na budowie można zredukować powtarzające się zadania i przeznaczyć więcej czasu na bardziej wymagające czynności.
Oszczędność czasu:
dzięki automatyzacji procesów i redukcji błędów. Dużą część administracji można zlecić zewnętrznym wykonawcom. Dokumentacja staje się prostsza i bardziej czytelna. Dzięki aktualizacji danych na żywo również komunikacja i przegląd, na przykład podziału pracy w zespołach lub stanów magazynowych, stają się zdecydowanie łatwiejsze.
Jakie rozwiązania rzeczywiście się sprawdzają?
Wsparcie w zarządzaniu zespołem: Monitorowanie czasu pracy z CrewCenter
CrewCenter to specjalne rozwiązanie opracowane z myślą o branży budowlanej, zapewnia trzykrotną oszczędność czasu. Rejestracja godzin pracy na budowie, zarządzania czasem pracy w biurze oraz analiza kosztów projektów – a wszystko to zawsze zgodne z przepisami ochrony danych. Usługi CrewCenter możesz używać na komputerze, tablecie i telefonie w dowolnym miejscu.
Więcej na ten tematWsparcie przy organizacji projektów: Zarządzanie projektami z Fieldwire
Współpraca na żywo bez ręcznej synchronizacji zmian. Podział zadań, planów i procedur sprzyja efektywniejszemu planowaniu i realizacji projektów budowlanych. Aktualny status projektu jest zawsze widoczny, a dokumentacja odbywa się automatycznie. Dzięki temu zaoszczędzisz czas, wyeliminujesz źródła błędów i obniżysz koszty.
Więcej na ten tematWsparcie podczas realizacji: z robotem budowlanym Jaibot
Robot półautonomiczny z funkcją BIM pomaga przy ciężkich pracach nad głową. Idealny do wymagających, długotrwałych i rutynowych prac. Wywierci do 1000 precyzyjnych otworów na dobę. Pozwala na zmniejszenie fizycznego obciążenia pracowników, zwiększa efektywność, dba o bezpieczeństwo i precyzję pracy, a także ułatwia prowadzenie dokumentacji.
Więcej na ten tematKorzyści dla pracowników
- Czas na wyzwania i zadania przynoszące większą satysfakcję
- Optymalizacja przebiegu pracy
- Ograniczenie stresu i obciążenia
- Więcej radości z pracy
Oraz: W miarę wzrostu efektywności firmy, maleją obawy pracowników o ich miejsce pracy.
Nasza wskazówka
Jak zapewnić bezproblemowe wdrożenie
To wiemy z doświadczenia: Bardzo ważne jest, aby dokładnie wyjaśnić korzyści, które płyną z nowych procesów, ponieważ wielu pracowników takich zmian najbardziej się obawia. Podczas pracy z przedsiębiorcami zainteresowanymi rozwiązaniami cyfrowymi, odkryliśmy, że otwarta komunikacja od początku jest kluczowa dla uzyskania wsparcia dla projektu i zmniejszenia obaw. Dlatego zaangażuj zespół w proces już na wczesnym etapie i przedstaw swoje plany oraz korzyści, jakie przyniosą pracownikom. Uzyskaj poparcie osób kształtujących opinię w zespole na samym początku, aby otrzymać wsparcie podczas implementacji.
Jeśli pracownicy zrozumieją, że technologia nie jest zagrożeniem lecz wsparciem w pracy, wdrożenie przebiegnie zdecydowanie płynniej.
Z optymizmem w przyszłość
Dzięki otwartej komunikacji i zaufaniu możesz ruszyć w przyszłość z pozytywnym nastawieniem i z powodzeniem przeprowadzić pracowników przez proces digitalizacji. W ten sposób zbudujesz zaufanie i pokonasz największą przeszkodę we wdrażaniu inteligentnych rozwiązań: nieufność wobec nowych technologii.
Obecnie, w czasach niedoboru wykwalifikowanych pracowników, inteligentne rozwiązania mogą częściowo zredukować stres w pracy oraz przejąć powtarzalne zadania. Twój zespół otrzyma nowoczesne i wydajne środowisko pracy, w którym inteligentne rozwiązania mają być wsparciem, a nie alternatywą dla pracowników. Obawy o utratę miejsca pracy są nieuzasadnione.
A jeśli potrzebujesz pomocy: Pomoc techniczna Hilti jest do dyspozycji na każdym etapie. Oferujemy pomoc w zakresie wszystkich inteligentnych produktów oraz oprogramowań:
- Konsultacja
- Pomoc podczas implementacji
- Szkolenia dla pracowników
- Wsparcie na bieżąco