- Strona Główna
- Hilti Website
- POLITYKA PRYWATNOŚCI
POLITYKA PRYWATNOŚCI
USŁUGI, WITRYNY INTERNETOWE I APLIKACJE HILTI
Ostatnia aktualizacja: lipiec 2025
Hilti szczyci się nie tylko dobrą reputacją związaną z zapewnianiem wysokiej jakości produktów i znakomitej obsługi klienta, ale jest również zaangażowana w ochronę prywatności użytkowników.
Niezależnie od tego, czy jesteś nowym użytkownikiem Hilti, czy korzystasz z naszych usług od jakiegoś czasu, prosimy o uważne przeczytanie niniejszej informacji. W przypadku wątpliwości, skarg lub pytań dotyczących przetwarzania przez nas danych osobowych prosimy o kontakt z Biurem Ochrony Danych Hilti za pośrednictwem naszego formularza internetowego. Użytkownik może również kontrolować i zarządzać swoimi preferencjami dotyczącymi informacji i komunikacji w dowolnym momencie, korzystając z Preferencji komunikacji.
Niniejsza Polityka prywatności nie ma zastosowania do działań innych spółek lub osób fizycznych, w tym ich ofert usług, takich jak produkty lub witryny internetowe, które mogą być wyświetlane użytkownikowi w wynikach wyszukiwania, reklamy produktów lub usług Hilti, witryny, które mogą zawierać usługi Hilti lub inne witryny, do których prowadzą łącza z naszych usług.
Niniejsza Polityka prywatności opisuje, w jaki sposób zbieramy, przetwarzamy i wykorzystujemy dane osobowe użytkownika jako administrator danych, na przykład podczas korzystania z Hilti Online. Gdy nasi klienci korzystają z określonych usług lub aplikacji Hilti, możemy przetwarzać dane osobowe ich upoważnionych użytkowników w imieniu klienta jako podmiot przetwarzający dane. W takich przypadkach klient jest administratorem danych i odpowiada za większość aspektów przetwarzania. W związku z tym niniejsza Polityka prywatności nie ma zastosowania do działań Hilti jako podmiotu przetwarzającego dane. Szczegółowe opisy naszych działań związanych z przetwarzaniem danych jako podmiotu przetwarzającego dane można znaleźć w warunkach umownych mających zastosowanie do danej aplikacji lub usługi.
Adres naszej siedziby głównej to:
Hilti Aktiengesellschaft (Hilti "AG")
Feldkircherstrasse 100,
9494 Schaan
LIECHTENSTEIN
Oprócz Hilti AG, głównym lokalnym kontrahentem użytkownika jest podmiot, z którym użytkownik zawiera umowę (np. podmiot wymieniony na umowie lub fakturze). Pełna lista podmiotów Hilti znajduje się w sekcji 2.
Termin "dane osobowe" używany w niniejszej Polityce prywatności oznacza wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej ("osoby, której dane dotyczą") - niezależnie od tego, czy takie informacje zostały dostarczone przez użytkownika, czy uzyskane w inny sposób. Możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować na podstawie identyfikatora, takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny Hilti lub inne techniczne identyfikatory internetowe.
1. Informacje specyficzne dla lokalnego oddziału Hilti
Hilti (Poland) Sp. z o.o.
ul. Franciszka Klimczaka 1, 02-797 Warszawa
Dane kontaktowe naszego Biura Ochrony Danych to:
Krajowym organem ochrony danych jest:
Urząd Ochrony Danych Osobowych, https://uodo.gov.pl/
Niniejsza Polityka prywatności opiera się na wymogach ogólnego rozporządzenia o ochronie danych ("RODO"). Grupa Hilti stosuje standard RODO jako punkt odniesienia na całym świecie ze względu na zobowiązanie Wiążących Reguł Korporacyjnych ("BCR") do utrzymywania wysokiej jakości praktyk w zakresie ochrony danych. Niemniej jednak Hilti przestrzega również lokalnych przepisów o ochronie danych, jeśli różnią się one lub zapewniają wyższy standard ochrony niż RODO.
Lokalne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych to: Przepisy ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2019.1781 t.j.) i przepisy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
2. Kto jest administratorem danych osobowych i odpowiada za ich prawidłowe przetwarzanie?
Hilti AG działa jako administrator danych i jest odpowiedzialna za zbieranie, przetwarzanie i wykorzystywanie danych osobowych jako dostawca usług, witryn internetowych i aplikacji, w większości przypadków i w zależności od żądanej usługi wspólnie z jednym lub większą liczbą swoich podmiotów stowarzyszonych. Aby uzyskać pełną listę podmiotów Hilti i dowiedzieć się więcej na temat relacji pomiędzy Hilti a jej podmiotami stowarzyszonymi, prosimy o zapoznanie się z naszymi BCR.
3. Jakiego rodzaju dane osobowe zbiera, przetwarza i wykorzystuje Hilti?
W poniższej tabeli wyszczególniono rodzaje danych osobowych, które możemy zbierać, przetwarzać i wykorzystywać w związku z naszymi usługami, witrynami internetowymi i aplikacjami. Obejmuje to nie tylko informacje, które aktywnie zbieramy podczas naszych interakcji z użytkownikiem, ale także informacje, które użytkownik przekazuje nam za pośrednictwem naszego zespołu obsługi klienta, pracowników sklepów Hilti i zespołu sprzedaży. Ponadto obejmuje to dane, które możemy uzyskać z publicznie dostępnych źródeł lub od zaufanych dostawców zewnętrznych.
Użytkownik ma możliwość wyboru, czy chce korzystać z naszych usług, odwiedzać nasze witryny internetowe, instalować nasze aplikacje lub przekazywać nam dane osobowe. Jednak w pewnych okolicznościach, jeśli użytkownik nie przekaże nam określonych danych osobowych, może nie być w stanie korzystać z części naszych usług lub stron internetowych. Na przykład, nie będzie mógł złożyć zamówienia w Hilti Online, jeśli nie poda nam swojego adresu e-mail w celu potwierdzenia zamówienia i dostawy. Ponadto możemy być prawnie zobowiązani do gromadzenia określonych danych osobowych użytkownika w celu wykonania odpowiedniej umowy dotyczącej korzystania z naszych aplikacji lub innych usług.
Kategorie zbieranych i przetwarzanych przez nas danych osobowych różnią się w zależności od tego, czy użytkownik jest zarejestrowanym, czy niezarejestrowanym użytkownikiem naszych usług, witryn internetowych i aplikacji. Przykłady punktów danych dla każdej z kategorii można znaleźć w poniższej tabeli:
Rodzaj osoby, której dane dotyczą |
Identyfikatory i dane kontaktowe |
Dane handlowe i transakcyjne
|
Dane urządzenia, użytkowania i techniczne |
Dane lokalizacji |
Dane komunikacyjne |
NIEZAREJESTROWANY UŻYTKOWNIK naszych usług, witryn internetowych i aplikacji |
Pliki cookie, które jednoznacznie identyfikują przeglądarkę użytkownika;
Obsługa mediów społecznościowych; oraz
Zdjęcie profilowe.
|
|
Preferencje użytkownika (np. preferowane ustawienia językowe);
Automatycznie tworzone pliki dziennika do celów rozwiązywania problemów i bezpieczeństwa (np. w celu monitorowania i zwalczania zagrożeń informatycznych), a w wyjątkowych przypadkach, takich jak awarie, błędy lub incydenty bezpieczeństwa, ręczna analiza dzienników przeprowadzana przez nas lub przez naszych autoryzowanych dostawców usług. Zastrzegamy sobie również prawo do oceny plików dziennika do celów statystycznych;
Nazwa, adres URL i ilość przesłanych danych dla żądanego pliku, czy pobranie danych powiodło się;
Rozdzielczość ekranu i głębia kolorów;
Adres IP, system operacyjny, typ przeglądarki, wersja, konfiguracja i zainstalowane wtyczki; oraz
Nazwa dostawcy usług internetowych oraz inne rodzaje informacji związanych z komputerem i połączeniem, istotne dla identyfikacji typu urządzenia użytkownika
W przypadku następujących punktów danych gromadzona jest również data i godzina żądania:
Adres URL i adres IP strony internetowej, z której użytkownik uzyskał dostęp lub został przekierowany na naszą witrynę internetową, oraz strumień kliknięć URL w ramach witryny internetowej i z niej;
Odwiedzane podstrony, używane funkcje, linki i czas spędzony na stronie - dla naszej witryny i aplikacji;
Informacje o zdarzeniach urządzenia, takich jak awarie, aktywność systemu i ustawienia sprzętowe; oraz
Dostarczanie i otwieranie powiadomień dla naszych aplikacji. |
|
|
ZAREJESTROWANY UŻYTKOWNIK LUB KLIENT naszych usług, witryn internetowych i aplikacji |
Imię i nazwisko;
Stanowisko;
Numer telefonu i faksu;
Adres e-mail;
Adres fizyczny;
Nazwa użytkownika i hasło;
Identyfikator kontaktowy (unikalny identyfikator techniczny);
Samookreślenie się jako użytkownik prywatny lub profesjonalny;
Kraj; oraz
Język.
|
Historia zakupów, w tym otwarte i zakończone transakcje;
Zgłoszenia serwisowe i złożone zamówienia;
Informacje dotyczące płatności i bankowości;
Rejestry VAT oraz cła i akcyzy;
Udział w kampaniach lub wydarzeniach
Subskrypcje newslettera, zapisy na promocje, korzystanie z ofert specjalnych;
Udzielone zgody i upoważnienia;
Status rejestracji, postępu i ukończenia dowolnego zamówienia lub usługi (np. status ukończenia szkolenia dla pracowników klienta); oraz
Data ostatniego kontaktu. |
Wszystkie dane dotyczące urządzenia, użytkowania i dane techniczne gromadzone dla niezarejestrowanych użytkowników (wymienione powyżej), a także następujące punkty danych:
Wprowadzone wyszukiwane hasła;
Usługi/produkty przeglądane lub wyszukiwane na stronie internetowej oraz pobrane oprogramowanie;
Unikalny numer aplikacji; oraz
W przypadku korzystania z mobilnej wersji usług, witryn internetowych i aplikacji: informacje o modelu sprzętu i systemie operacyjnym, sieci, w tym numer telefonu urządzenia mobilnego, wersji używanych usług, witryn internetowych i aplikacji, dostawcy usług internetowych oraz inne rodzaje informacji związanych z urządzeniem i połączeniem, istotne dla ulepszania usług mobilnych, witryn internetowych i aplikacji, łączenia się z naszymi serwerami, włączania i ułatwiania usług synchronizacji i wsparcia dla aplikacji mobilnych. Hilti może powiązać identyfikatory urządzenia lub numer telefonu z Kontem Hilti. |
Względna lokalizacja, przy użyciu różnych technologii w celu określenia lokalizacji do poziomu miasta, w tym adresu IP
|
Treść wszelkiej komunikacji wysyłanej za pośrednictwem naszych usług, stron internetowych i aplikacji, w tym wszelkie informacje publikowane w mediach społecznościowych na publicznie dostępnych stronach internetowych lub w inny sposób udostępniane Hilti i/lub innym użytkownikom, a także transkrypcje czatów;
Data i godzina czatu;
Nagrania i transkrypcje rozmów telefonicznych z działem obsługi klienta Hilti;
Odpowiedzi na ankiety, recenzje, oceny i inne rodzaje informacji zwrotnych przekazywanych w ramach komunikacji z Hilti (np. za pośrednictwem poczty elektronicznej, czatu, telefonu lub wiadomości SMS); oraz
Dane osobowe zawarte w umowach, komunikatach i listach biznesowych.
|
4. Dlaczego i komu udostępniamy dane osobowe?
Nie sprzedajemy, nie wymieniamy ani nie wypożyczamy danych osobowych użytkowników.
W celach wymienionych w sekcji 6 niniejszej Polityki prywatności ujawniamy, przekazujemy lub w inny sposób udostępniamy dane osobowe użytkownika innym podmiotom Grupy Hilti w zakresie opisanym w sekcji 5 lub zgodnie z ustaleniami wyrażonymi przez użytkownika w konkretnym kontekście (np. gdy użytkownik wyrazi zgodę na inne rodzaje przekazywania danych w związku z rejestracją do określonej usługi). Pełna lista podmiotów Hilti znajduje się w sekcji 2. W każdym przypadku udostępniania danych osobowych ściśle przestrzegamy obowiązującego prawa.
Możemy udostępniać dane osobowe spółkom, organizacjom lub osobom spoza Grupy Hilti w następujący sposób (pod warunkiem uzyskania uprzedniej zgody użytkownika, jeśli jest to wymagane na mocy obowiązującego prawa):
Dostawcy usług: Udostępniamy dane osobowe użytkownika naszym zewnętrznym dostawcom usług w celu dostarczania, wspierania i ulepszania naszych produktów i usług, w tym naszej infrastruktury technicznej. Firmy te świadczą usługi takie jak hosting danych, tworzenie stron internetowych i powiązanych narzędzi konserwacyjnych, konfiguracja i parametryzacja stron internetowych, tworzenie formularzy związanych ze stronami internetowymi, przewoźnicy, CRM, CMP, narzędzia do zbierania opinii klientów, badania jakościowe, systemy uwierzytelniania, wykrywanie oszustw i obsługa klienta. Każdy usługodawca ma dostęp tylko do takich danych osobowych, które są niezbędne do wykonywania określonych zadań i tylko w celu ich wykonywania. Zapewniamy wprowadzenie odpowiednich środków umownych z każdym usługodawcą wiążących go odpowiednimi zobowiązaniami w zakresie bezpieczeństwa i poufności, zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych.
Partnerzy reklamowi, marketingowi i analityczni: Hilti korzysta z zewnętrznych technologii reklamowych, marketingowych i analitycznych, w tym technologii wspierających nasze działania reklamowe i marketingowe (np. sieci reklamowe, dostawcy usług pomiaru i analizy reklam, dostawcy usług remarketingowych itp.) w celu: dostarczania statystyk i analiz dotyczących sposobu korzystania z produktów i usług Hilti, w tym naszych witryn internetowych, oraz dostarczania reklam na naszych witrynach internetowych i innych odwiedzanych witrynach internetowych, w tym treści ukierunkowanych. Wspomniani partnerzy zewnętrzni mogą otrzymywać informacje o użytkowniku lub jego działaniach na naszej stronie internetowej bezpośrednio od nas lub za pośrednictwem plików cookie stron trzecich umieszczonych odpowiednio na stronie internetowej Hilti (patrz sekcja 10 ).
Podmioty przetwarzające płatności: Gdy użytkownik dokonuje płatności za produkty lub usługi Hilti, ujawniamy szczegóły płatności wybranemu przez użytkownika zewnętrznemu podmiotowi przetwarzającemu płatności.
Treści generowane przez użytkowników: Gdy użytkownik komentuje lub publikuje posty na naszych stronach w mediach społecznościowych lub na forach społecznościowych, informacje te mogą być również przeglądane, zbierane lub wykorzystywane przez osoby trzecie.
Pracodawca lub organizacja użytkownika: Gdy użytkownik tworzy konto przy użyciu adresu e-mail przypisanego do niego jako pracownika, wykonawcy lub członka organizacji (np. nazwiskouzytkownika@pracodawcauzytkownika.com), organizacja ta może znaleźć konto użytkownika i podjąć określone działania dotyczące jego ustawień i uprawnień.
Transakcje korporacyjne: Możemy udostępniać dane osobowe użytkownika faktycznym lub potencjalnym nabywcom, ich przedstawicielom i innym odpowiednim uczestnikom w przypadku lub w ramach badania due diligence proponowanej lub faktycznej reorganizacji, sprzedaży, fuzji, konsolidacji, joint venture, cesji, przeniesienia lub zmiany kontroli obejmującej całość lub część działalności lub aktywów Hilti, w tym w związku z upadłością lub podobnym postępowaniem. W przypadku transakcji korporacyjnej dołożymy wszelkich starań, aby powiadomić użytkownika o wszelkich zmianach w zakresie kontroli nad jego danymi osobowymi, a także o przysługujących mu możliwościach wyboru.
Ze względów prawnych: Bez ograniczeń obejmuje to przypadki, w których jesteśmy zobowiązani do udostępnienia danych osobowych w celu wypełnienia obowiązku prawnego lub w odpowiedzi na wiążący nakaz sądowy, postępowanie administracyjne lub sądowe, takie jak wezwanie do sądu lub audyt rządowy, lub wniosek organów ścigania lub organów regulacyjnych. Jeśli zdecydujemy się ujawnić dane osobowe w takim kontekście, rozważymy również sposoby ograniczenia zakresu ujawnienia, na przykład poprzez redagowanie dostarczonych danych osobowych w zakresie możliwym do spełnienia żądania. Możemy ujawnić dane osobowe doradcom prawnym, jeśli jest to wymagane do reprezentowania lub doradzania Hilti.
5. Czy dane osobowe będą przekazywane za granicę, a jeśli tak, to w jaki sposób będą chronione?
Lokalizacje przechowywania danych Hilti są wybierane tak, aby umożliwić efektywne działanie, poprawić wydajność i stworzyć redundancje w celu ochrony danych w przypadku awarii lub innego problemu. Podejmujemy kroki w celu zapewnienia, że dane gromadzone przez nas na mocy niniejszej Polityki prywatności są przetwarzane zgodnie z jej postanowieniami i wymogami obowiązującego prawa, niezależnie od tego, gdzie znajdują się te dane.
Polityką Hilti jest przechowywanie danych osobowych użytkownika wyłącznie w krajach, w których obowiązujące przepisy o ochronie danych zapewniają taki sam poziom ochrony danych jak w UE/EOG. Jednak ze względu na pewne operacje biznesowe, ograniczenia techniczne lub inne okoliczności możemy przetwarzać dane osobowe użytkownika poza krajem, w którym się on znajduje. W takich przypadkach obowiązują następujące zasady:
Decyzje stwierdzające odpowiedni stopień ochrony: Niektórzy odbiorcy zlokalizowani poza EOG znajdują się w kraju, dla którego Komisja Europejska wydała decyzję stwierdzającą odpowiedni stopień ochrony. W takim przypadku transfer jest uznawany za podlegający odpowiedniemu poziomowi ochrony danych z perspektywy europejskiego prawa ochrony danych (art. 45 RODO), a zatem nie są wymagane żadne dalsze mechanizmy ochrony danych osobowych użytkownika.
Inne mechanizmy przekazywania: Inni odbiorcy danych osobowych użytkownika znajdują się w kraju, dla którego Komisja Europejska nie wydała decyzji stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony. W takich przypadkach zastosowanie mają następujące zasady:
(a) W przypadku wewnętrznych transferów między podmiotami Grupy Hilti: Hilti przyjęła Wiążące Reguły Korporacyjne ("BCR") w celu ułatwienia bezpiecznego i zgodnego z przepisami przekazywania danych osobowych między podmiotami Grupy Hilti. W związku z tym możemy polegać na BCR Hilti jako bezpiecznej metodzie przekazywania danych, o której mowa w art. 47 RODO.
Oprócz BCR Hilti, firm Hilti zawarła również standardowe klauzule umowne dotyczące przekazywania danych osobowych do państw trzecich z dnia 4 czerwca 2021 r. między wszystkimi podmiotami Grupy Hilti, aby zapewnić zgodne z przepisami przekazywanie danych osobowych w przypadkach, w których BCR Hilti nie byłyby uznawane za ważny mechanizm.
(b) W przypadku zewnętrznych transferów poza Grupę Hilti: Poprzez zawarcie odpowiednich umów o przekazywaniu danych opartych na Standardowych Klauzulach Umownych, o których mowa w Art. 46(2)(c) RODO lub innych odpowiednich środkach, które są dostępne za pośrednictwem danych kontaktowych podanych w sekcji 1 niniejszej Polityki prywatności, ustaliliśmy, że wszyscy odbiorcy znajdujący się poza EOG zapewnią odpowiedni poziom ochrony danych osobowych oraz że istnieją odpowiednie techniczne i organizacyjne środki bezpieczeństwa w celu ochrony danych osobowych przed przypadkowym lub niezgodnym z prawem zniszczeniem, przypadkową utratą lub zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem lub dostępem oraz przed wszelkimi innymi niezgodnymi z prawem formami przetwarzania. Wszelkie dalsze przekazywanie danych (w tym do naszych podmiotów stowarzyszonych poza EOG) podlega odpowiednim wymogom dotyczącym dalszego przekazywania danych zgodnie z obowiązującym prawem.
Wreszcie, w wyjątkowych okolicznościach Hilti może powołać się na odstępstwo polegające na tym, że przekazanie danych osobowych użytkownika jest (1) niezbędne do wykonania umowy pomiędzy użytkownikiem a Hilti; lub (2) niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń prawnych zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. b) i e) RODO oraz odpowiednimi przepisami prawa lokalnego.
Hilti wdrożyła środki techniczne i organizacyjne, które określają techniczne i organizacyjne środki bezpieczeństwa oraz procedury, które Hilti podejmuje co najmniej w celu utrzymania i ochrony bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych, w tym danych w tranzycie. Polityka bezpieczeństwa cybernetycznego i informatycznego Hilti została opracowana zgodnie z normą ISO 27001.
6. Do jakich celów wykorzystujemy dane osobowe?
Hilti stale ulepsza swoje usługi, witryny internetowe i aplikacje, aby przechowywać dane osobowe nie dłużej niż jest to konieczne do celów opisanych w niniejszej sekcji i/lub zgodnie z wymogami lub zezwoleniami obowiązującego prawa.
Poniższa tabela zawiera przegląd działań związanych z przetwarzaniem danych w usługach, witrynach internetowych i aplikacjach Hilti, z uwzględnieniem celu, rodzaju danych osobowych oraz podstaw prawnych przetwarzania.
7. Jak długo przechowujemy dane osobowe?
Będziemy przechowywać dane osobowe użytkownika przez okres nie dłuższy niż jest to konieczne do celów, dla których są one przetwarzane (sekcja 6), zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych. Po osiągnięciu celu usuniemy dane osobowe użytkownika zgodnie z naszą polityką przechowywania i usuwania danych lub podejmiemy odpowiednie kroki w celu ich odpowiedniego zanonimizowania, tak aby nie można było już zidentyfikować użytkownika. Nasze okresy przechowywania danych wynoszą zazwyczaj od 3 do 10 lat.
Na okres przechowywania zazwyczaj wpływają następujące czynniki:
- Konieczność przetwarzania w celu świadczenia naszych usług, witryn internetowych i aplikacji: Obejmuje to m.in. wykonanie umowy z użytkownikiem, utrzymanie i ulepszanie naszych usług, witryn internetowych i aplikacji, zapewnienie bezpieczeństwa naszych systemów oraz prowadzenie odpowiedniej dokumentacji biznesowej i finansowej. Większość naszych okresów przechowywania danych jest określana na podstawie tej ogólnej zasady.
- Przetwarzanie na podstawie zgody użytkownika: Gdy przetwarzanie danych osobowych użytkownika opiera się na jego zgodzie, zaprzestaniemy przetwarzania, gdy użytkownik wycofa swoją zgodę i usuniemy dane, chyba że będziemy mieć inne podstawy prawne do ich przetwarzania.
- Zobowiązania prawne lub inne podobne zobowiązania: Obowiązek przechowywania danych może wynikać z przepisów prawa lub regulacji, lub, w pewnych okolicznościach, z oficjalnych nakazów sądów lub innych organów. Przechowywanie danych osobowych może być również konieczne w związku z toczącymi się lub potencjalnymi sporami prawnymi.
8. Jakie są dostępne możliwości wyboru w zakresie prywatności?
Zaufanie użytkownika sprawia, że nasze usługi, witryny internetowe i aplikacje lepiej mu służą. Dbamy o prywatność i bezpieczeństwo danych osobowych użytkownika oraz przekazujemy użytkownikowi kontrolę nad preferencjami dotyczącymi prywatności.
Dążymy do utrzymywania naszych usług, witryn internetowych i aplikacji w sposób chroniący informacje przed przypadkowym lub dokonanym w złej wierze zniszczeniem. W związku z tym, po usunięciu informacji z naszych usług, witryn internetowych lub aplikacji możemy zachować pozostałe kopie na naszych aktywnych serwerach i usunąć informacje z naszych systemów kopii zapasowych dopiero po upływie określonego czasu, zgodnie z obowiązującym prawem (patrz sekcja 7).
Rejestrując się na naszych platformach internetowych, użytkownik może wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych od Hilti. Rejestrując się w celu otrzymywania informacji marketingowych, użytkownik wyraża jednoznaczną zgodę na przetwarzanie danych podanych przez siebie (np. adresu e-mail lub numeru telefonu) i wykorzystywanie ich przez Hilti do regularnego wysyłania pisemnej komunikacji w formie elektronicznej (np. e-mail, SMS, komunikatorów internetowych) zawierającej informacje o firmie, produktach i usługach, takie jak wiadomości o produktach lub usługach Hilti, konkursach, rabatach i nadchodzących promocjach.
Jako klient B2B użytkownik może w dowolnym momencie sprzeciwić się używaniu swojego numeru telefonu przez pracowników Hilti, kontaktując się z naszym działem obsługi klienta, osobą kontaktową ds. sprzedaży Hilti lub korzystając z Ustawień kontaktowych.
Użytkownik może w dowolnym momencie zmodyfikować lub dostosować swój adres e-mail lub numer telefonu komórkowego na swoim koncie Hilti, do którego można uzyskać dostęp za pośrednictwem profilu klienta po zarejestrowaniu się na naszej stronie internetowej. Użytkownik może również w dowolnym momencie dostosować swoje preferencje marketingowe w Ustawieniach kontaktowych lub kontaktując się z działem obsługi klienta.
Wreszcie, użytkownik może przeglądać i edytować ustawienia plików cookie i podobnych technologii dla usług, witryn internetowych i aplikacji Hilti za pośrednictwem odpowiednich ustawień plików cookie. Więcej informacji można znaleźć w sekcji 10.
W przypadku wycofania zgody na przetwarzanie danych, na które zgoda została wcześniej udzielona, Hilti zastrzega sobie prawo do dalszego przetwarzania i wykorzystywania danych osobowych użytkownika w zakresie, w jakim jest to wymagane lub dozwolone przez obowiązujące prawo.
Użytkownik może w dowolnym momencie skontaktować się z nami za pośrednictwem naszego formularza internetowego, aby skorzystać ze swoich praw zgodnie z obowiązującymi przepisami i regulacjami dotyczącymi ochrony danych.
Użytkownikowi jako osobie fizycznej przysługują następujące prawa:
- Prawo do wniesienia sprzeciwu: Gdy Hilti przetwarza dane użytkownika w oparciu o prawnie uzasadnione interesy, użytkownik ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec takiego przetwarzania, z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją, bez żadnych wymogów formalnych. Jeśli użytkownik ma prawo do wniesienia sprzeciwu i skorzysta z tego prawa, dane osobowe użytkownika nie będą już przetwarzane w takich celach przez Hilti, chyba że wykażemy istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw, które pozwolą nam kontynuować przetwarzanie - np. w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń prawnych
Użytkownik ma również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec wykorzystywania danych osobowych do celów promocyjnych i marketingowych. Jeśli użytkownik skorzysta z tego prawa, zaprzestaniemy przetwarzania jego danych osobowych w tym celu (art. 21 RODO).
- Prawo dostępu: Użytkownik ma prawo wiedzieć, czy Hilti przetwarza jego dane osobowe, a w takim przypadku zażądać dostępu do tych danych i określonych informacji na temat przetwarzania. Informacje dotyczące dostępu obejmują: cele przetwarzania, kategorie danych osobowych oraz odbiorców lub kategorie odbiorców, którym dane osobowe zostały lub zostaną ujawnione (art. 15 RODO)
- Użytkownik ma prawo do bezpłatnego uzyskania kopii danych osobowych, które przetwarzamy na jego temat. W przypadku dodatkowych wniosków złożonych przez użytkownika w krótkim okresie czasu, możemy naliczyć rozsądną opłatę w oparciu o koszty administracyjne.
- Prawo do sprostowania: Użytkownik ma prawo do sprostowania wszelkich nieprawidłowych lub niekompletnych danych osobowych, które posiadamy na jego temat (art. 16 RODO). Użytkownik ma również prawo do uzupełnienia tych danych poprzez dostarczenie Hilti dodatkowego oświadczenia. Użytkownik ma również prawo edytować swój profil za pośrednictwem konta Hilti.
- Prawo do usunięcia ("prawo do bycia zapomnianym"): Użytkownik ma prawo, w pewnych okolicznościach, do usunięcia swoich danych osobowych przechowywanych przez Hilti, jeżeli zachodzą przesłanki wymienione w art. 17 RODO.
- Prawo do ograniczenia przetwarzania: Użytkownik ma prawo, w pewnych okolicznościach, do ograniczenia wykorzystywania przez Hilti jego danych osobowych do prawnie określonych celów zgodnie z Art. 18(2) RODO (kwestionowana jest dokładność danych osobowych, przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a użytkownik sprzeciwia się usunięciu danych, Hilti nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one nadal niezbędne do ustalenia, wykonania lub obrony praw, lub użytkownik sprzeciwił się przetwarzaniu do czasu weryfikacji prawnie uzasadnionych podstaw) (art. 18 RODO).
- Prawo do przenoszenia danych: Użytkownik ma prawo, w określonych okolicznościach, zażądać kopii danych osobowych przetwarzanych przez Hilti w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz przekazać te dane innemu podmiotowi bez przeszkód ze strony Hilti. Użytkownik ma również prawo do przekazania swoich danych osobowych bezpośrednio przez nas innemu administratorowi danych, o ile jest to technicznie możliwe (art. 20 RODO).
- Prawo do wniesienia skargi: Jeśli użytkownik uważa, że przetwarzanie jego danych osobowych przez Hilti zostało przeprowadzone z naruszeniem RODO i zasad określonych w niniejszej Polityce prywatności, użytkownik ma prawo wnieść skargę do krajowego organu ochrony danych (patrz sekcja 12) (art. 77 RODO)
- Prawo do wycofania zgody: Użytkownik ma prawo do wycofania swojej zgody w dowolnym momencie. Jeśli użytkownik chce wycofać udzieloną nam wcześniej zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w celach marketingowych, może to zrobić, korzystając z mechanizmu rezygnacji z subskrypcji zawartego w komunikacji, odwiedzając Ustawienia kontaktowe, Ustawienia plików cookie lub kontaktując się z nami (art. 7(3) RODO). Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przez Hilti danych osobowych użytkownika przed jej wycofaniem.
Prosimy skorzystać z oficjalnej witryny UE, aby uzyskać więcej informacji na temat tych praw.
Aby uzyskać więcej informacji na temat praw użytkowników w Polsce, prosimy skorzystać ze strony internetowej Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Należy pamiętać, że zgodnie z obowiązującymi lokalnymi przepisami o ochronie danych, możemy naliczyć uzasadnioną opłatę za rozpatrzenie wniosku użytkownika. Zawsze poinformujemy użytkownika o jej wysokości przed wykonaniem żądania.
9. Co robimy, aby chronić dane osobowe użytkowników?
Hilti rozumie znaczenie bezpieczeństwa informacji i danych, dlatego chcemy, aby przeglądanie i zakupy u nas były w jak największym stopniu bezpieczne.
Ponieważ żadna organizacja ani jej systemy nie mogą zagwarantować 100% bezpieczeństwa przez cały czas, użytkownik powinien udostępniać przez internet lub za pośrednictwem aplikacji mobilnych wyłącznie te dane osobowe, z udostępnieniem których czuje się komfortowo.
W celu ochrony danych osobowych użytkownika, wdrożyliśmy uzasadnione i najnowocześniejsze zabezpieczenia i środki ostrożności, w tym środki techniczne i organizacyjne chroniące przed nieupoważnionym dostępem, niewłaściwym wykorzystaniem, wprowadzeniem zmian, bezprawnym lub przypadkowym zniszczeniem i przypadkową utratą, zarówno w kontekście online, jak i offline. Pracownicy Hilti są przeszkoleni i zobowiązują się do ochrony danych osobowych, do których mają dostęp w ramach swoich funkcji.
Na przykład:
- Podczas korzystania z naszej witryny internetowej, komunikacja z przeglądarką jest szyfrowana z zastosowaniem technologii SSL (Secure Socket Layer). Oznacza to, że dane osobowe podawane przez użytkownika w ramach procesu rejestracji i logowania Hilti Online są szyfrowane przed przesłaniem ich przez Internet.
- Weryfikujemy integralność naszego procesu zbierania informacji, praktyk przechowywania i przetwarzania, w tym fizyczne środki bezpieczeństwa, w celu ochrony przed nieupoważnionym dostępem do systemów.
- Wszelki dostęp do danych osobowych w Hilti jest ograniczony do osób, które muszą uzyskać dostęp do tych danych w celu wypełnienia swoich obowiązków służbowych. Zaangażowane strony podlegają ścisłym zobowiązaniom umownym do zachowania poufności i mogą zostać ukarane dyscyplinarnie lub zwolnione, jeśli nie wywiążą się z tych zobowiązań.
Należy zwrócić uwagę, że wykorzystanie danych karty kredytowej zawsze będzie wymagało wyraźnej zgody użytkownika.
Bezpieczeństwo online wzrasta, jeśli użytkownik wyloguje się po zakończeniu korzystania z usług, witryn i aplikacji Hilti wymagających zalogowania.
10. Polityka dotycząca plików cookie - informacje na temat korzystania przez nas z plików cookie i podobnych technologii
Używamy plików cookie i podobnych technologii w związku z naszymi usługami, witrynami internetowymi i aplikacjami, jak opisano poniżej, w banerze plików cookie dla tej witryny lub w banerze plików cookie odpowiedniej aplikacji mobilnej.
Pliki cookie („ciasteczka”) to małe pliki tekstowe przechowywane na urządzeniu użytkownika podczas odwiedzania witryny internetowej lub aplikacji. Techniczne pliki cookie pomagają nam zapamiętać informacje o wizycie użytkownika, takie jak preferowany język, ustawienia menu lub zawartość koszyka. Prawie wszystkie nasze usługi, witryny internetowe i aplikacje wymagają pewnych plików cookie i zawsze informujemy użytkownika o konkretnych typach plików cookie używanych na każdej platformie.
Funkcjonalne / techniczne pliki cookie dotyczące wydajności
W przypadku plików cookie i podobnych technologii, które są niezbędne do świadczenia żądanej usługi (np. pliki sesyjne, pliki autoryzacyjne i pliki służące bezpieczeństwu użytkownika), zgoda użytkownika nie jest wymagana.
W takich przypadkach korzystamy z plików cookie i podobnych technologii do następujących celów:
- Zapamiętywania preferencji użytkownika (np. preferowanego języka lub treści).
- Bezpiecznego zarządzania sesją użytkownika na naszej platformie (np. w celu utrzymania aktywnego logowania dla zarejestrowanych użytkowników podczas całej sesji).
- Zapisywania zawartości koszyka zakupów podczas bieżących i przyszłych sesji na stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych Hilti.
- Identyfikacji problemów technicznych, które użytkownik mógł napotkać podczas korzystania z naszych usług.
Nieistotne pliki cookie
W zależności od ustawień plików cookie użytkownika, możemy użyć zebranych danych (w tym danych osobowych) do przeprowadzania analiz behawioralnych i statystycznych w celu oceny doświadczenia użytkownika w witrynie / aplikacji w celu poprawy naszych platform cyfrowych, sprzedaży i wydajności lub naszych inicjatyw reklamowych.
Zapoznając się odpowiednimi ustawieniami plików cookie dla używanej strony internetowej lub aplikacji, użytkownik może wybrać, czy możemy gromadzić spersonalizowane dane dotyczące użytkowania w niektórych przypadkach, z wielu urządzeń oraz, w ramach tworzenia profili klientów i użytkowników, łączyć je z innymi danymi osobowymi, które zebraliśmy lub będziemy zbierać od użytkownika w ramach naszych relacji biznesowych, w stosownych przypadkach i oddzielnie dozwolonych przez użytkownika, w odniesieniu do korzystania przez użytkownika z innych produktów i usług Hilti (np. oprogramowania lub aplikacji Hilti). Lista danych zbieranych przez Hilti znajduje się w sekcji 3.
Można również ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała wszystkie pliki cookie lub wybrać poziom personalizacji. Należy jednak pamiętać, że wiele naszych usług może nie działać prawidłowo, jeśli pliki cookie są wyłączone. Na przykład możemy nie zapamiętać preferencji językowych użytkownika.
Nasi zaufani partnerzy śledzący i reklamowi
W Hilti używamy własnych i zewnętrznych plików cookie. Szczegółowe informacje na temat każdego z naszych plików cookie i partnerów można znaleźć, sprawdzając odpowiednie ustawienia plików cookie w używanej witrynie lub aplikacji. Dodatkowe informacje dotyczące kilku naszych partnerów znajdują się poniżej.
Brandon
Hilti korzysta z usług zewnętrznego usługodawcy, Brandon AB, P.O. Box 2071, 43302 Sävedalen, Szwecja, w celu prowadzenia sklepu Hilti Fan Shop. Jeśli użytkownik wyrazi na to zgodę (za pośrednictwem banera plików cookie w sklepie Hilti Fan Shop należącym do Brandon), kontrolowane przez Hilti pliki cookie od niektórych z poniższych partnerów reklamowych będą wykorzystywane do gromadzenia danych analitycznych związanych z odwiedzinami użytkownika ("dane o zdarzeniach"). Gromadzenie i przekazywanie danych dotyczących zdarzeń jest prowadzone przez Hilti i Brandon jako współadministratorów danych. Hilti i Brandon zawarły umowę o współadministrowaniu w celu określenia naszych odpowiednich obowiązków w zakresie ochrony danych w odniesieniu do tego wspólnego przetwarzania. Aby uzyskać informacje dotyczące istoty umowy o współadministrowanie, można skontaktować się z nami za pośrednictwem danych podanych w sekcji 14. Informacje na temat przetwarzania danych osobowych przez Brandon można znaleźć w ich polityce prywatności na stronie https://www.hilti.fan/en/privacy-policy-2.
Piksel Facebooka
Jeśli użytkownik wyrazi na to zgodę (za pośrednictwem naszego banera plików cookie), nasza strona internetowa korzysta z piksela Facebooka firmy Meta Platforms Ireland Limited, Block J, Serpentine Avenue, Dublin 4, Irlandia ("Facebook"). Umożliwia nam to śledzenie aktywności użytkowników po przekierowaniu ich na naszą stronę internetową poprzez kliknięcie reklamy na Facebooku. Umożliwia nam to śledzenie skuteczności reklam na Facebooku do celów statystycznych i badań rynkowych oraz optymalizację przyszłych kampanii reklamowych.
Dane zebrane na naszej stronie internetowej za pośrednictwem piksela Facebooka są przesyłane do Facebooka. Gromadzenie i przekazywanie tych danych jest realizowane przez Hilti i Facebook jako współadministratorów danych. Hilti i Facebook zawarły umowę o współadministrowanie w celu określenia naszych obowiązków wynikających z RODO w zakresie wspólnego przetwarzania danych. Uzgodniliśmy w szczególności, że:
- Hilti jest odpowiedzialna za dostarczenie użytkownikowi informacji zawartych w niniejszym podpunkcie; oraz
- Facebook jest odpowiedzialny za zapewnienie praw osób, których dane dotyczą, zgodnie z art. 15-20 RODO, w odniesieniu do danych osobowych przechowywanych przez Facebook w ramach wspólnego przetwarzania danych lub po jego zakończeniu.
Umowę o współadministrowaniu danymi pomiędzy Hilti i Facebookiem można przeczytać tutaj.
Facebook ponosi wyłączną odpowiedzialność za przetwarzanie danych przesłanych przez Piksel Facebooka po ich przesłaniu. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania danych osobowych przez Facebook, w tym podstawy prawnej, na której opiera się Facebook, oraz sposobu, w jaki można dochodzić swoich praw wobec Facebooka, można znaleźć w polityce prywatności Facebooka pod adresem https://www.facebook.com/about/privacy.
Google Analytics
Nasza strona internetowa korzysta z Google Analytics, usługi analityki internetowej świadczonej przez Google, Inc. ("Google"), jeśli użytkownik wyrazi na to zgodę (za pośrednictwem naszego banera plików cookie). Google Analytics wykorzystuje pliki cookie (opisane powyżej), aby pomóc nam analizować sposób interakcji użytkowników z naszą witryną. Informacje generowane przez pliki cookie na temat korzystania z naszej witryny przez użytkownika (w tym ewentualnie adres IP użytkownika) będą przekazywane do Google i przechowywane przez Google. Więcej informacji na temat tego, w jaki sposób Google wykorzystuje informacje z witryn lub aplikacji korzystających z jej usług, można znaleźć na stronie https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
Microsoft
Jeśli użytkownik wyrazi na to zgodę (za pośrednictwem naszego banera plików cookie), nasza witryna internetowa umożliwia firmie Microsoft gromadzenie lub otrzymywanie danych osobowych w celu świadczenia usług Microsoft Advertising na rzecz firmy Hilti. Oświadczenie o ochronie prywatności firmy Microsoft można znaleźć pod adresem https://privacy.microsoft.com/en-us/privacystatement.
TikTok Pixel
Na naszej stronie internetowej korzystamy z TikTok Pixel. TikTok Pixel jest narzędziem reklamowym TikTok dostarczanym przez:
- TikTok Technology Limited, 10 Earlsfort Terrace, Dublin, D02 T380, Irlandia; oraz
- TikTok Information Technologies UK Limited, 6th Floor, One London Wall, London, EC2Y 5EB, Wielka Brytania (łącznie "TikTok").
TikTok Pixel to kod JavaScript, który pozwala nam zrozumieć i śledzić aktywność odwiedzających na naszej stronie internetowej. TikTok Pixel gromadzi i przetwarza informacje o korzystaniu z naszej strony internetowej i wykorzystywanych do tego urządzeniach (np. adres IP, adres e-mail, identyfikator urządzenia, typ urządzenia i system operacyjny) ("dane o zdarzeniach"). Dane o zdarzeniach gromadzone za pośrednictwem TikTok Pixel są wykorzystywane do lepszego kierowania naszych reklam i ogólnie do ulepszania spersonalizowanych reklam. W tym celu dane zdarzeń zebrane za pośrednictwem TikTok Pixel na naszej stronie internetowej są przekazywane do TikTok. TikTok wykorzystuje adres e-mail lub inne dane logowania lub informacje o urządzeniu do identyfikacji użytkowników naszej witryny na swojej platformie i powiązania ich z kontem użytkownika TikTok. Następnie TikTok wyświetla swoim użytkownikom ukierunkowane i spersonalizowane reklamy i tworzy profile użytkowników oparte na zainteresowaniach. TikTok Pixel wykorzystuje również pliki cookie do przechowywania informacji o używanym urządzeniu.
Korzystanie z TikTok Pixel oraz gromadzenie i przetwarzanie informacji odbywa się wyłącznie za zgodą użytkownika (za pośrednictwem naszego banera plików cookie).
Gromadzenie i przekazywanie danych dotyczących zdarzeń jest realizowane przez Hilti i TikTok jako współadministratorów danych. Hilti i TikTok zawarły umowę o współadministrowanie w celu określenia naszych odpowiednich obowiązków wynikających z RODO w odniesieniu do wspólnego przetwarzania danych. Uzgodniliśmy w szczególności, że:
- Hilti jest odpowiedzialna za przekazanie użytkownikowi informacji zawartych w niniejszej podsekcji, związanych ze wspólnym przetwarzaniem; oraz
- TikTok jest odpowiedzialny za umożliwienie osobom, których dane dotyczą, korzystania z praw na mocy art. 15-20 RODO w odniesieniu do danych osobowych przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych przez TikTok w ramach wspólnego przetwarzania danych lub po jego zakończeniu.
Umowę o współadministrowaniu danymi pomiędzy Hilti i TikTok można przeczytać tutaj.
TikTok ponosi wyłączną odpowiedzialność za przetwarzanie danych zdarzeń po ich przesłaniu. Więcej informacji na temat sposobu przetwarzania danych osobowych przez TikTok, w tym podstawy prawnej, na której opiera się TikTok, oraz sposobu, w jaki użytkownik może dochodzić swoich praw wobec TikTok, można znaleźć w polityce prywatności TikTok pod adresem https://www.tiktok.com/legal/page/eea/privacy-policy/en.
11. Linki do innych witryn internetowych niż Hilti
Nasze usługi, witryny internetowe i aplikacje mogą zawierać linki do innych usług, witryn internetowych i aplikacji spoza firmy Hilti, które mogą zainteresować użytkownika. Korzystając z tych linków użytkownik opuszcza obszar naszych usług. Odwiedzając takie inne usługi, witryny internetowe i aplikacje, należy zachować ostrożność i zapoznać się z informacją o ochronie prywatności mającą zastosowanie do danej aplikacji lub witryny internetowej. Hilti nie może ponosić i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treść lub praktyki w zakresie prywatności takich usług, witryn internetowych lub aplikacji, ani nie popiera ich.
12. Zgodność i współpraca z organami regulacyjnymi
Regularnie sprawdzamy zgodność z naszą Polityką prywatności. Ponieważ Hilti ma siedzibę główną w Liechtensteinie, ściśle współpracujemy z Organem Ochrony Danych w Liechtensteinie. Użytkownik ma prawo wnieść skargę do organu nadzorczego ochrony danych w Liechtensteinie lub do lokalnego organu nadzorczego w państwie członkowskim UE lub EOG (np. w miejscu zwykłego pobytu, miejscu pracy lub miejscu, w którym doszło do domniemanego naruszenia). Dla użytkowników korzystających z naszych usług w Polsce, właściwym organem jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, do którego kontakt można znaleźć na stronie. Zalecamy składanie wszelkich wniosków lub zgłaszanie wszelkich wątpliwości poprzez kontakt z naszym Biurem Ochrony Danych za pośrednictwem tego formularza lub korzystając z danych kontaktowych podanych w sekcji 1. Biuro Ochrony Danych jest właściwym punktem kontaktowym w przypadku wszelkich spraw lub wątpliwości związanych z ochroną danych.
13. W jaki sposób przekazywane są informacje o zmianach w niniejszej Polityce prywatności?
Nasza działalność stale się zmienia i ewoluuje, co oznacza, że nasza Polityka prywatności musi być od czasu do czasu aktualizowana. Użytkownik powinien od czasu do czasu sprawdzać niniejszą Politykę prywatności, aby upewnić się, że wie o wszelkich wprowadzonych przez nas zmianach.
Wszelkie zmiany w niniejszej Polityce prywatności będą publikowane na tej stronie, a jeśli zmiany będą znaczące, zapewnimy bardziej zauważalne powiadomienie, aż do indywidualnego powiadomienia e-mail.
14. Skontaktuj się z nami
Opinie użytkowników są zawsze mile widziane. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących naszych praktyk związanych z prywatnością lub prywatności w Hilti, prosimy o kontakt za pośrednictwem tego formularza lub danych kontaktowych znajdujących się w sekcji 1.
Polityka Prywtaności - plik w pdf