Image alt text (optional)

BUDOWA OBWODNICY OLSZTYNA

Budowa obwodnicy Olsztyna w ciągu drogi krajowej nr 16

Projekt realizuje firma Budimex SA 

Inwestycja poprawi układ drogowy i warunki transportowe Olsztyna oraz okolic – ruch tranzytowy zostanie wyprowadzony poza teren miasta. Droga krajowa nr 51 zostanie powiązana z drogą krajową nr 16 oraz pośrednio z realizowaną drogą ekspresową S-7. Zadanie poprawi dostępność ekonomiczną i komunikacyjność regionu, zostanie skrócony czas podróży, zwiększy się bezpieczeństwo ruchu. Projekt realizuje firma Budimex SA .

GŁÓWNE APLIKACJE ZASTOSOWANE NA PRZEDMIOTOWEJ BUDOWIE TO:

  1. Kotwienie za pomocą systemu kotwy talerzowej Hilti w ilości ok. 10 000 sztuk. Wykorzystano do tej aplikacji żywicę epoksydową typu HIT-RE 500 oraz pręty gwintowane typu HAS M20 wraz z elementami towarzyszącymi – blacha, element izolacyjny, nakrętki. Wartość niespełna 300 tys. zł.
  2. Mocowanie za pomocą HIT HY 200 A deski czołowej do konstrukcji nośnej mostu. Jako system zakupiono elektronarzędzia i wiertnice rdzeniowe wraz z osprzętem niezbędnym do wykonania powyższych prac.
  3. Mocowanie kotew w krawężnikach kapy chodnikowej za pomocą żywicy HIT HY 200 A oraz HVU + HAS M16/M20 + dozowniki akumulatorowe.
  4. Przy pracach szalunkowych znalazły swoje zastosowanie kotwy Hilti HCA, kotwy wkręcane HUS-M14 oraz technika montażu bezpośredniego DX. Łączna sprzedaż wyrobów i technologii jest zbliżony do kwoty 500 tys. zł.

ZASTOSOWANO PONIŻSZE TECHNOLOGIE HILTI:

1. Wiercenie w technologii szeroko rozumianej jako Safe-Set
z wykorzystaniem wierteł Hilti HDB - eliminujących pracochłonne czyszczenie otworów.

2. Wiercenie w technologii tradycyjnej jak i z wykorzystaniem wiertnicy diamentowej.

3. Do prac wykorzystano wszelkiego rodzaju elektronarzędzia Hilti pozwalające szybko i bezpiecznie wykonać prace budowlane i zadania na danym projekcie.