Hilti to globalny dostawca rozwiązań dla branży budowlanej. DB Schenker współpracuje z Hilti w 12 magazynach w różnych częściach świata: poza Polską w Japonii, Australii, Finlandii, Indiach, Nowej Zelandii, Turcji, na Tajwanie, w Malezji i Argentynie. Skala operacji magazynu w Polsce jest bardzo duża. Wrocław obsługuje większy wolumen niż co najmniej 10 pozostałych lokalizacji.
Centrum we Wrocławiu plasuje się bardzo wysoko nie tylko pod względem skali operacji, ale też realizacji wskaźników wydajnościowo-jakościowych.
„W codziennej pracy bardzo pomaga nam fakt, że zarówno Hilti, jak i DB Schenker mają wspólne zrozumienie i praktykę funkcjonowania w kulturze LEAN. Realizujemy wiele wspólnych projektów, warsztatów, także wizyt w innych naszych jednostkach. Celem jest dzielenie się wiedzą, wzajemne inspirowanie i w rezultacie wypracowywanie optymalnych rozwiązań operacyjnych. Ten rodzaj ciągłego doskonalenia wsparty wzajemnym zaufaniem i transparentnością finalnie przekłada się na satysfakcję klienta końcowego. A to o to przede wszystkim chodzi”, mówi Dariusz Doroś, VP Contract Logistics Northeast Europe DB Schenker.
Warto dodać, że prowadzony przez DB Schenker Magazyn we Wrocławiu uzyskał w zeszłym roku status BRONZE w korporacyjnym modelu mierzenia doskonałości operacyjnej X-Site. Tym samym trafił do ścisłej czołówki najlepiej zarządzanych magazynów spośród 750 lokalizacji magazynowych w grupie DB Schenker na świecie.
„W 2020 roku planujemy uzyskać certyfikację SILVER, którą posiadają na obecną chwilę 3 magazyny DB Schenker na świecie, w tym jeden w Teresinie pod Warszawą. Magazyn we Wrocławiu chce dołączyć do tego grona”, mówi Paweł Janaszek, który z ramienia DB Schenker jest Szefem Obsługi Logistycznej we wrocławskim magazynie. „Dzięki zbudowaniu relacji biznesowej w oparciu o wzajemny szacunek, zrozumienie oraz zaufanie możemy wspólnie realizować wyznaczone cele, które są bardzo ambitne” – dodaje.
W budowaniu odpowiedniej relacji pomaga strukturalne podejście do realizacji projektów oraz częste, cykliczne spotkania na różnych szczeblach zarządczych i operacyjnych. Dzięki temu operator logistyczny zapewnia, że obie strony mogą jasno definiować swoje potrzeby i oczekiwania oraz uzgodnić właściwy plan działania.