ZRÓB WIĘCEJ PRZY UŻYCIU MNIEJSZEJ ILOŚCI SPRZĘTU

Wywiad z Jörgiem Hustedtem, prezesem firmy Harald Hustedt GmbH

Pan Hunstedt z dwoma konsultantami handlowymi Hilti w ręku

Zoptymalizowany park sprzętowy wnosi wiele zalet dla firmy. Oprócz dużych oszczędności czasu, analiza wskaże, które urządzenia są tak naprawdę potrzebne. W firmie Harald Hustedt GmbH z okolic Bremy stwierdzono, że przy użyciu mniejszej ilości narzędzi można wykonać jeszcze więcej pracy. Dla firmy specjalizującej się we wszystkich pracach technicznych związanych z budynkiem, zatrudniającej ponad 140 pracowników, dobre zarządzanie zasobami jest po prostu niezbędne. Dzięki wdrożeniu funkcji zarządzania sprzętem za pomocą systemu Hilti ON!Track oraz usłudze zarządzania flotą, udało się nawet rozwiązać pewne problemy, jak relacjonuje nam w wywiadzie Jörg Hustedt.

 

Od kiedy korzystacie z Hilti ON!Track i systemu zarządzania flotą Hilti?

„Wydaje nam się, że z zarządzania flotą korzystamy już od niepamiętnych czasów. W każdym razie od ponad 10 lat, jeśli nawet nie 15 lat. Funkcja ta została wprowadzona jeszcze w czasach założyciela firmy Haralda Hustedta, ale wtedy na znacznie mniejszą skalę. Jej zakres poszerzyliśmy znacząco dopiero w 2018 roku, kiedy to pod koniec roku wprowadziliśmy oprogramowanie ON!Track“.

Z jakiego powodu zdecydował się Pan na wdrożenie On!Track w swojej firmie?

„Od dłuższego czasu szukaliśmy takiego oprogramowania w podobnej formie. Sam od czterech - pięciu lat starałem się coś podobnego stworzyć, ale zawsze pojawiały się problemy, a potem pojawiliście się Wy ze swoim oprogramowaniem. Dokładnie tak je sobie zawsze wyobrażałem“.

Jakie są korzyści płynące z używania zarówno systemu ON! Track, jak i zarządzania flotą?

„Z całą pewnością zaletą jest to, że otrzymujemy urządzenia już z naklejką - etykietą z kodem kreskowym 2D. Osoba odpowiedzialna za sprzęt w naszej firmie może szybko wprowadzić urządzenie do systemu za pomocą numeru seryjnego. Kolejna korzyść: gdy urządzenia Hilti są objęte usługą zarządzania, wprowadzamy tylko numer seryjny. Informacje takie jak ceny floty lub alokacja wewnętrzna są automatycznie włączane do programu. Zapisywana jest również data następnej wymiany, a stosowne powiadomienia przypominają nam o tym już na wczesnym etapie“.

W jakim obszarze doszło do wzrostu produktywności dzięki wdrożeniu usługi zarządzania flotą i ON!Track?

„To oczywiste, że w magazynie. Oszczędzamy tam sporo czasu. Szybciej znajdujemy maszyny i szybciej odnajdujemy winnego, gdy ktoś zwróci mocno zabrudzone narzędzia. Dzięki zarządzaniu flotą, nie mamy już więcej awarii sprzętu. Jeśli jednak mimo wszystko urządzenie się zepsuje, natychmiast otrzymujemy narzędzie zastępcze.

Chcę osiągnąć 100% wykorzystania narzędzi, poprzez odpowiedni podział ich użycia pomiędzy pracownikami. U nas jest tak, że nie każdy pracownik dostaje cały sprzęt, każdy ma natomiast wyposażenie standardowe. A wszystko, czego nie używa się na co dzień, jest wymieniane. Zasadniczo zoptymalizowaliśmy nasze zapasy i wykonujemy więcej pracy przy mniejszej liczbie maszyn“.

Czy ma Pan pomysły na dalsze udoskonalenia?

„Wcześniej wielu ludzi zwracało urządzenia do magazynu w stanie uszkodzonym i nikt się tym nie zajmował. Teraz jest inaczej, ponieważ każdy jest odpowiedzialny za swój sprzęt. Obsługa napraw jest teraz znacznie szybsza. W przypadku włamania się do pojazdu, zawsze możemy poprzez ON! Track sprawdzić, co było w pojeździe - tj. sprzęt od Hilti, ale także od innych producentów, w tym numery seryjne. A dzięki ubezpieczeniu od kradzieży w ramach usługi zarządzania flotą, szybko otrzymujemy sprzęt zamienny.

Jednak wyraźnie dostrzegamy zalety w godzinach porannych, kiedy wydajemy maszyny, kiedy odnajdujemy sprzęt lub przy zamykaniu placu budowy. Jeśli ktoś uporządkował plac budowy i zapomniał narzędzia, jest to natychmiast zauważalne. Praktyczne jest również to, że możemy zobaczyć, jak długo podwykonawcy korzystają z naszych urządzeń. Z reguły stale pytają, czy mogą pożyczyć coś z naszego sprzętu na jeden dzień. Po czterech tygodniach zdaję sobie sprawę, że jeden z nich nadal ma naszą maszynę i pracuje nią na rzecz innych klientów. Wcześniej nawet bym tego nie zauważył.

Kolejnym aspektem jest oczywiście kwestia kontroli sprzętu. Co prawda z wprowadzeniem wszystkich dokumentów było trochę pracy, ale teraz wszystko jest przyporządkowane i wszyscy pracownicy mogą sprawdzić dokumenty i certyfikaty nawet na placu budowy“.

Czy poleciłby Pan innym klientom wprowadzenie obu systemów?

„Doradzałbym klientowi: Im szybciej, tym lepiej! Przecież właśnie omówiliśmy wszystkie zalety, takie jak zachowanie orientacji, poprawa czasu, wykorzystanie mocy produkcyjnych, korzyści finansowe. Gdy trzy lub cztery osoby są w terenie, jest to absolutna zaleta. Po prostu nie jesteś w stanie wszystkiego zapamiętać. Jesteśmy bardzo zadowoleni z zarządzania flotą, jak również z ON!Track“.


Bardzo dziękujemy panu Jörgowi Hustedtowi za miłą rozmowę!