Budowa Obwodnicy Ostródy

Rozbudowa drogi ekspresowej S7

Image alt text (optional)

Proces inwestycyjny związany z budową drogi ekspresowej S7 w woj. warmińsko-mazurskim na odcinku wokół miasta Ostróda wraz z jego obwodnicą.

Drogę tę zbudowała firma Budimex SA Warszawa. Za realizację przedsięwzięcia odpowiedzialny był Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie.

GŁÓWNE APLIKACJE ZASTOSOWANE NA PRZEDMIOTOWEJ BUDOWIE TO:

  1. Kotwienie za pomocą systemu kotwy talerzowej Hilti w ilości ok. 18 000 szt. Wykorzystano do tej aplikacji żywicę epoksydową typu HIT- RE 500 oraz pręty gwintowane typu HAS M20 wraz z elementami towarzyszącymi – blacha, element izolacyjny, nakrętki.
  2. Mocowanie za pomocą żywicy epoksydowej typu HIT-RE 500 deski gzymsowej do konstrukcji nośnej mostu.
  3. Mocowanie kotew w krawężnikach kapy chodnikowej za pomocą żywicy epoksydowej typu HIT-RE 500.
  4. Przy pracach szalunkowych znalazły swoje zastosowanie kotwy Hilti HCA, kotwy wkręcane HUS-M14 oraz technika montażu bezpośredniego DX.
  5. Montaż odwodnienia obiektów na kotwy nierdzewne HST-R M10/M12.

ZASTOSOWANO PONIŻSZE TECHNOLOGIE HILTI:

  1. Wiercenie w technologii szeroko rozumianej jako Safe-Set z wykorzystaniem wierteł Hilti HDB - eliminujących pracochłonne czyszczenie otworów.
  2. Wiercenie w technologii tradycyjnej jak i z wykorzystaniem wiertnicy diamentowej.
  3. Do prac wykorzystano wszelkiego rodzaju elektronarzędzia Hilti pozwalające szybko i bezpiecznie  wykonać prace budowlane, szczególnie urządzenia techniki akumulatorowej, wiertnice, detektory zbrojenia, etc.