Dodaj ilość.
Ilości produktów zostały zaktualizowane ze względu na sposób pakowania.
Uwaga - zamawiana ilość zmieniona na. This is due to package and minimum order quantities.
„Pomimo zauważalnego spowolnienia gospodarczego i negatywnych wpływów na rynku walutowym osiągnęliśmy znaczny wzrost, dużo wyższy niż na światowym rynku budowlanym. Nasza rentowność utrzymuje się na wysokim poziomie, pomimo znacznych inwestycji realizowanych w ramach naszej strategii korporacyjnej i w celu wzmocnienia stabilności Grupy w przyszłości” – powiedział prezes Hilti Christoph Loos, komentując wyniki za 2019 r.
Sprzedaż w Ameryce Północnej i Europie wzrosła w walutach lokalnych odpowiednio o 7,3 i 6,9%. Szczególnie satysfakcjonujące były dla nas ponadprzeciętne stopy wzrostu w Europie Środkowej i Zachodniej. Podobnie jak w poprzednim roku, Ameryka Łacińska odnotowała wzrost o 8,5%, głównie dzięki dalszemu ożywieniu na rynku brazylijskim. Sytuacja w regionie Europy Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki była zróżnicowana (+3,7%). Na Bliskim Wschodzie negatywny wpływ na sprzedaż miały panujące tam napięcia polityczne, natomiast w Europie Wschodniej odnotowano dwucyfrowy wzrost. W regionie Azji i Pacyfiku wzrost wyhamował do 4,3%, a zatem był poniżej oczekiwań.
Wydatki na badania i rozwój wyniosły 367 mln CHF i były o 3,2% wyższe niż w poprzednim roku. Dzięki temu w 2019 r. mogliśmy wprowadzić na rynek wiele innowacji (70). Na koniec roku grupa zatrudniała 30 006 pracowników, tj. około 1000 pracowników więcej niż na koniec 2018 r. (+3,5%).
Wynik operacyjny wzrósł o 7,4%, do 783 mln CHF, podczas gdy zysk netto wzrósł o 8,2%, osiągając wartość 591 mln CHF, co sprawiło, że wskaźnik rentowności sprzedaży (ROS) wzrósł do 13,3%. Wskaźnik rentowności kapitału stałego (ROCE) na poziomie 19,8% był o 0,8 p.p. niższy niż w poprzednim roku ze względu na zmianę praktyk księgowych (MSSF 16 – zobowiązania z tytułu leasingu przypisane do kapitału operacyjnego).
W 2020 r. grupa kapitałowa Hilti spodziewa się, że otoczenie rynkowe będzie nadal trudne ze względu na utrzymującą się niepewność polityczną i konflikty handlowe, a także możliwe globalne skutki epidemii koronawirusa. Niemniej jednak spółka realizuje przyjęte cele strategiczne i wykorzysta swoją mocną sytuację finansową, aby przeprowadzić kolejne znaczące inwestycje w innowacyjne rozwiązania i cyfryzację procesów korporacyjnych. Oczekuje się, że wzrost sprzedaży w ciągu całego roku wyniesie ok. 5-6%, a rentowność utrzyma się na tym samym poziomie, co w 2019 r.
|
2019, w mln CHF |
2018, w mln CHF |
Zmiana w CHF (%) |
Zmiana w walutach lokalnych (%) |
Europa |
2 900 |
2 809 |
3,2 |
6,9 |
Ameryka Północna |
1 445 |
1 331 |
8,6 |
7,3 |
Ameryka Łacińska |
132 |
129 |
2,3 |
8,5 |
Azja/Pacyfik |
765 |
741 |
3,2 |
4,3 |
Europa Wschodnia/Bliski Wschód/Afryka |
658 |
649 |
1,4 |
3,7 |
Grupa kapitałowa Hilti |
5 900 |
5 659 |
4,3 |
6,3 |
w mln CHF |
2019 |
2018 |
Zmiana (%) |
Sprzedaż netto |
5 900 |
5 659 |
4,3 |
Zysk operacyjny |
783 |
728 |
7,4 |
Dochód netto |
591 |
546 |
8,2 |
Wolne przepływy pieniężne* |
303 |
245 |
19,1 |
Rentowność sprzedaży (%) |
13,3 |
12,9 |
0,4 |
Zwrot z zainwestowanego kapitału (%) |
19,8 |
20,6 |
-0,8 |
Wydatki na badania i rozwój |
367 |
355 |
3,2 |
Liczba pracowników (stan na 31 grudnia) |
30 006 |
29 004 |
3,5 |
*Przed nabyciem i sprzedażą spółek zależnych, z uwzględnieniem opłat leasingowych
Grupa kapitałowa Hilti jest dostawcą wiodących pod względem technologicznym produktów, systemów, oprogramowania i usług dla podmiotów działających w branży budowlanej i energetycznej. Firma, wraz z jej 30 tysiącami pracowników w ponad 120 krajach, kładzie nacisk na bezpośrednie relacje z klientami, jakość i innowacyjność. Wartość rocznej sprzedaży Hilti w 2019 r. wyniosła 5,9 mld CHF. Siedziba grupy znajduje się w Schaan (Liechtenstein) od momentu jej założenia w 1941 r. Hilti jest prywatną własnością funduszu powierniczego Martin Hilti Family Trust, co zapewnia kontynuację jej działalności w perspektywie długookresowej. Strategia grupy kapitałowej Hilti opiera się na kulturze zorientowanej na wydajność i dbanie o pracowników i klientów. Naszym celem jest również rozwijanie entuzjazmu klientów i budowanie lepszej przyszłości.
Aby zobaczyć ceny i zawartość konkretnego konta, wybierz odpowiednie konto.