Schaan (FL), 24 stycznia 2020 r. – W roku obrotowym 2019 sprzedaż grupy kapitałowej Hilti wzrosła o 4,3% do 5,9 miliarda CHF. Wzrost w walutach lokalnych w porównaniu z ubiegłym rokiem wyniósł 6,3%.
„2019 był dla nas kolejnym udanym rokiem, co zawdzięczamy wyłącznie rozwojowi organicznemu. Otoczenie gospodarcze stało się bardziej zmienne, a wzrost sektora budowlanego na poziomie globalnym wyraźnie osłabł. Ponadto notowano znaczne spadki wartości walut w odniesieniu do franka szwajcarskiego. Biorąc pod uwagę powyższe tendencje wyrażamy zadowolenie z poziomu rozwoju naszej działalności i cieszymy się również ze zwiększenia naszego udziału w rynku”. Tak rozwój działalności Hilti w 2019 r. skomentował jej prezes Christoph Loos.
W Europie Hilti osiągnęła wzrost w walutach lokalnych na poziomie 6,9%, pomimo niepewności związanych z Brexitem i znacznego osłabienia koniunktury na rynku budowlanym w Skandynawii. W Ameryce Północnej spółka odnotowała kolejne wzrosty – tym razem na poziomie 7,3%. Znaczny wzrost został odnotowany również w Ameryce Łacińskiej (+8,5%), do czego w dużym stopniu przyczyniło się ożywienie na rynku brazylijskim. W regionie Azji i Pacyfiku wzrost na poziomie 4,3% spowolniło niekorzystne otoczenie gospodarcze zarówno w Hong Kongu, jak i Korei Południowej. Sytuacja w regionie Europy Środkowej, Bliskiego Wschodu i Afryki była nadal zróżnicowana (+3,7%). Podczas gdy w Rosji i na rynkach środkowoeuropejskich notowano znaczące wzrosty, w krajach Zatoki Perskiej i w Turcji koniunkturę osłabiała utrzymująca się niepewność polityczna.
Uwaga: Szczegółowe dane finansowe za 2019 r. zostaną opublikowane 13 marca 2020 r.