„Na europejskim rynku budowlanym odnotowano znaczne spowolnienie, podczas gdy w innych częściach świata, takich jak Azja czy Ameryka Łacińska, nadal obserwujemy pewien wzrost. Jesteśmy pewni, że nasza ugruntowana, globalna pozycja umożliwi nam osiągnięcie lepszych wyników niż rynek” – wyjaśnił prezes zarządu Jahangir Doongaji.
Choć w ostatnich tygodniach frank szwajcarski stracił na wartości w stosunku do euro i dolara amerykańskiego, negatywny wpływ różnic kursowych na sprzedaż pozostaje znaczący i wynosi -4,7 punktu procentowego za pierwsze cztery miesiące bieżącego roku.
Sytuacja w zakresie sprzedaży w regionach biznesowych jest bardzo zróżnicowana. W Europie odnotowano niewielki wzrost w walutach lokalnych (o 0,5%), przy czym Europa Południowa jest jedynym regionem, który uniknął tej tendencji spadkowej. W obu Amerykach sprzedaż wzrosła o 2,6%, głównie dzięki dwucyfrowemu wzrostowi w Ameryce Łacińskiej. Region Azji i Pacyfiku wykorzystał lepsze otoczenie rynkowe, zwiększając sprzedaż o 6,7%. Region Europy Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki również pozostał na ścieżce wzrostu (+16.0%).
W 2024 roku spółka przewiduje jednocyfrowy wzrost sprzedaży w walutach lokalnych w maksymalnie średnim przedziale tego zakresu.
Wzrost sprzedaży w okresie od stycznia do kwietnia 2024 r. w porównaniu z rokiem poprzednim
|
|
|
1-4 2024
w mln CHF
|
1-4 2023
w mln CHF
|
Zmiana w CHF (%)
|
Zmiana w walutach lokalnych (%)
|
Europa
|
1,082
|
1,112
|
-2.7
|
0.5
|
Ameryki
|
600
|
600
|
-1.6
|
2.6
|
Azja/Pacyfik
|
254
|
258
|
-1.6
|
6.7
|
Europa Wschodnia/Bliski Wschód/Afryka
|
167
|
162
|
3.1
|
16.0
|
Grupa Hilti
|
2,103
|
2,142
|
-1.8
|
2.9
|
|
|
|
|
|
|
Wyniki finansowe firmy od stycznia do kwietnia 2024 r. w porównaniu z wynikami finansowymi firmy w tym samym okresie w 2023 r.