Największy wzrost, 16.5 procent, liczony w walutach lokalnych, został odnotowany w regionie obu Ameryk. Region Europy osiągnął wzrost wielkości 9,6 procent. W regionie Azja/Pacyfik wzrost wyniósł 8.2 procent, do czego znacząco przyczyniły się restrykcje związane z epidemią COVID-19 obowiązujące w Chinach. Zgodnie z oczekiwaniami, wojna w Ukrainie i sankcje nałożone na Rosję doprowadziły do spadku sprzedaży w regionie Europa Wschodnia/Bliski Wschód/Afryka (-2.3 procent).
Frank Szwajcarski umocnił się wobec większości walut, z wyjątkiem Dolara Amerykańskiego. Zmiany kursów walutowych wpłynęły negatywnie na wzrost sprzedaży zmniejszając go o 3.8 puntka procentowego.
„Ostatnie cztery miesiące roku 2022 były pełne wyzwań, ale mimo to udało nam się utrzymać wzrost i zamknąć rok z dwucyfrowym wzrostem liczonym w walutach lokalnych. Wprowadzenie platformy Nuron na rynek północnoamerykański i europejski było znaczącym czynnkiem” – podsumowuje Jahangir Doongaji, prezes grupy Hilti.
Spodziewane są dalsze trudności na rynku, biorąc pod uwagę rosnącą inflację i stopy procentowe, aktualne napięcia geopolityczne i hamujący wzrost gospodarczy.
Korzystając ze znaczących inwestycji w innowacje i zwiększenie udziałów rynkowych, Grupa Hilti spodziewa się silnego, dwucyfrowego wzrostu liczonego w walutach lokanych w roku 2023.
Wzrost sprzedaży w roku 2021 w porównaniu z rokiem ubiegłym
|
|
|
2022
w mln CHF
|
2021
w mln CHF
|
Zmiana w CHF (%)
|
Zmiana w walutach lokalnych (%)
|
Europa
|
3,201
|
3,128
|
2.3
|
9.6
|
Ameryki
|
1,841
|
1,526
|
20.6
|
16.5
|
Azja/Pacyfik
|
763
|
732
|
4.2
|
8.2
|
Europa Wschodnia/Bliski Wschód/Afryka
|
542
|
592
|
-8.4
|
-2.4
|
Grupa Hilti
|
6,347
|
5,978
|
6.2
|
10.0
|
|
|
|
|
|
|
Szczegółowy raport finansowy firmy za rok 2022 będzie opublikowany 17 Marca 2023r.